۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
دولت افزایش کرایه‌های مسکن را گردن چه کسی انداخت؟

«مقرر شده تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود. چون بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می شود که ضروری است تا بنگاه‌های متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با اینکار از قیمت سازی های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.»

تسنیم: مشاور وزیر راه و شهرسازی از فعال شدن ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و گفت: در تلاشیم بازار مسکن را با مدیریت تقاضا و عرضه ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ، روح‌الله اکبری اظهار کرد: در تلاشیم تا با جهش تولید مسکن، عرضه و تولید را افزایش داده و در عین حال با مدیریت تقاضا هم در بازار خرید و فروش و هم بازار عرضه، ساماندهی بازار مسکن را رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که 15 اردیبهشت تا 15 شهریور اوج جابه جایی مستأجران است، ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است که در نشست شورای عالی مسکن استان این مهم و عملیات ساماندهی بازار اجاره بها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مقرر شد تا شهرداری‌ها و مدیران عامل عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات کمک به بازار عرضه مسکن است، گفت: مقرر شده تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود. چون بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می شود که ضروری است تا بنگاه‌های متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با اینکار از قیمت سازی های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به ساماندهی و شناسایی سایت‌هایی که به قیمت سازی غیرواقعی مسکن دامن می‌پردازند، اضافه کرد: مقرر شد کنترل لازم در این خصوص انجام شود. به همین منظور ضرورت دارد تا کارشناسان بخش صنعت معدن و تجارت و استانداری تهران طبق شرح وظایف خود کنترل بازار مسکن رابرعهده بگیرند. این جلسه برای کنترل شیوه عملیاتی سازی کار و هماهنگی بین  دستگاه‌ها تشکیل شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها