۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
 مالکان خانه‌های خالی تنبیه می‌شوند+ جزئیات

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی از امروز در تهران و پردیس خبر داد.

ایلنا: سید جواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن در خصوص برنامه‌های ساماندهی بازار مسکن و جلساتی که با موضوع تنظیم بازار مسکن در دولت برگزار شد، توضیح داد: برای امسال با توجه به محدودیت‌هایی که برای مردم ایجاد شده است در خصوص املاک مسکونی بسته اجرایی را تعریف کرده که در تلاش هستیم اثربخشی مناسبی بر بازار اجاره واحدهای مسکونی داشته باشد. محور نخست این بسته، سرعت بخشی به کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه‌های خالی است که در این باره به زودی گشت‌هایی مشترک شهرداری، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری که خانه‌های خالی در آن مناطق هستند برقرار خواهد شد که این امر از امروز در تهران و شهرهای اقماری شهر تهران از جمله پردیس شروع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس داده‌های دستگاه‌های مختلف تعداد فراوانی از خانه‌های خالی شناسایی شده اند که پیشنهاد می‌دهیم تا ۱۵ روز آتی مالکان در کلانشهرها به ویژه شهر تهران نسبت به عرضه این واحدها به بازار مسکن اقدام نمایند.

سادات توضیح داد: از طریق شناسایی به کمک سامانه‌ها و با مراجعه به خانه‌های خالی برگه تشخیص مالیاتی برای مالکان این واحدها صادر می‌نمایند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص اطلاعات خانه‌های خالی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در گام نخست از سامانه‌هایی که در اختیار داشته و همچنین اطلاعاتی که از سامانه‌های سایر دستگاه‌ها اخذ کرده بزرگ مالکانی که دارای خانه‌های خالی هستند از جمله بانک‌ها و سایر نهادهای دولتی را شناسایی کرده و سازمان امورمالیاتی برای تعدادی از آنها برگه تشخیص ارائه شده است و تعدادی از آنها نیز تعیین تکلیف شده است.

سادات ادامه داد: مهمترین ملاک وزارت راه و شهرسازی برای خالی نبودن خانه‌های خالی پرکردن اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است.

وی تصریح کرد: شهروندان اطلاعات خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نمایند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از برنامه ریزی های انجام شده به ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک اشاره کرد و افزود: در این زمینه برخورد با بنگاه‌های املاک غیرمجاز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های املاک مجاز مد نظر قرار خواهد گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران ملاک، شناسایی بنگاه‌های املاک غیرمجاز را از امروز از شهرهای جدید همچون پردیس شدن می‌بخشند و به مرور تعداد این گشت‌ها افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در ابتدا دو شهر جدید پردیس، پرند و در گام بعدی شهر جدید هشتگرد از نظر شناسایی خانه‌های خالی مورد بازدید گشت‌ها قرار خواهند گرفت و در کلانشهرها نیز در ابتدا در تهران و سپس سایر کلانشهرها، گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی فعال خواهند شد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: در این گشت‌ها، نمایندگان اصناف و سازمان امور مالیاتی حضور دارند تا تخلفات را بررسی و اعلام نظر کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها