۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
توضیح جدید دولت درباره تغییر ساعات اداری

سخنگوی دولت درباره تغییر ساعات اداری و مشکل آن برای مادران شاغل گفت: آمار مادران شاغل در سایر ادارات محدود است و می‌شود این افراد  ساعت خود را شناور کنند. از مدیران می‌خواهم با مادران شاغل همکاری داشته باشند.

ایسنا: بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که احتمال تغییر ساعات اداری وجود دارد؟ گفت: ساعت کاری در این ایام در سال گذشته هم از ساعت۷ آغاز می‌شد. مطابق قانون مجلس تغییر ساعت رسمی نداشتیم .مشکلی برای ارائه خدمات وجود ندارد. ساعت کاری ۶ صبح برای۱۵ خرداد تا۱۵ شهریور است و بیشتر مادران شاغل در آموزش و پرورش مشکلی ندارند. آمار مادران شاغل در سایر ادارات محدود است و می‌شود این افراد  ساعت خود را شناور کنند. از مدیران می‌خواهم با مادران شاغل همکاری داشته باشند. باید در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم و دولت این کار را از خود شروع کرده و وزارت نیرو هم مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است.

مالیات بر خانه‌های خالی به طور جدی دنبال می شود

وی در خصوص اقدامات دولت برای  کنترل قیمت بازار اجاره بیان کرد: در مجلس لایحه دولت بر مالیات بر معاملات مکرر مسکن در جریان است طرح دیگری مالیات بر عایدی سرمایه است که به کنترل قیمت‌ها کمک می‌کند. برای تهران و سایر شهرها سقف افزایش اجاره بها تعیین شد.  مالیات بر خانه های خالی به طور جدی دنبال می شود. شناسایی خانه های خالی در دستور کار دولت است. ساماندهی بنگاه های املاک از دیگر برنامه های دولت است. دولت نظام پرداخت حق الزحمه بنگاه ها را تهیه کرده که صنف مربوطه همکاری لازم را نداشته است. گشت های نظارتی برای املاک در حال انجام است. سامانه ای هم برای ثبت اجاره برای مالک و مستاجر بدون نیاز به بنگاه معرفی شده است که کد رهگیری هم ارائه می دهد و فرقی با قولنامه در بنگاه ندارد. البته اقدام اصلی در این زمینه باید افزایش عرضه مسکن باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها