۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
گشت مشاور املاک هم رسید/ ماجرای این یکی چیست؟

گشت مشترک ویژه سازمان تعزیرات حکومتی امروز با حضور در شهرستان پردیس، سه مشاور املاک متخلف را پلمب کرد.

ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی: بهمن حسن بیگی گفت: امروز در بازدید سرزده، مشاوران املاک در شهرستان پردیس بررسی و سه واحد معروف با احراز تخلف برای دریافت کمیسیون بیشتر از تعرفه، پلمب و نصب پارچه شدند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی ضمن هشدار به هموطنان برای بررسی مجوز و گرفتن کد رهگیری برای مبایعه و اجاره نامه، افزود: در بررسی‌های امروز مشخص شد که برخی مشاوران املاک، توکن‌های اختصاصی که از سوی اتحادیه برای اجاره و خرید و فروش واحدهای دارای پروانه تخصیص داده می‌شود را به افراد فاقد پروانه اجاره می‌دهند که باعث اخلال در نظم بازار مسکن شده است.

حسن بیگی یکی دیگر از عوامل اخلال در بازار مسکن را خرید املاک توسط مشاوران املاک تحت عنوان سرمایه گذار و فروش به قیمت بالاتر به خریداران واقعی دانست که نوعی دلالی است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با توجه به مصوبه سران قوا مبنی بر برخورد شدید با متخلفان اقتصادی در حوزه قانون نظام صنفی، قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص واحدها و مشاوران متخلف تشکیل پرونده شده و بر همین اساس متخلفان به ده برابر مبلغ اضافه دریافتی جریمه خواهند شد.

به گفته حسن بیگی، این گشت در راستای ساماندهی بازار مسکن از استان تهران به صورت نمونه شروع و به کل کشور تسری خواهد یافت که در این گشت نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک، بسیج اصناف و نیروی انتظامی برای رسیدگی به گزارش‌های مردمی حضور داشتند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها