۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
بازگشایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به کجا رسید؟

در بورسان سه‌شنبه همراه با کوشا اسماعیلی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی چالش‌های توقف طولانی‌مدت نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پرداختیم.

فردای اقتصاد: در بورسان سه‌شنبه همراه با کوشا اسماعیلی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی چالش‌های توقف طولانی‌مدت نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پرداختیم. وی در ابتدا نگاهی به وضعیت این نمادها و چالش‌های آن داشت و در ادامه نیز وعده‌های مسئولان برای ساماندهی این موضوع را مورد انتقاد قرار داد.

این کارشناس بازار سرمایه اعتقاد داشت: وضعیت فعلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نماد مظلومیت سهامداران است و شاهد توقف بیش از ۱۴ ماهه برخی از نمادهای این گروه در شرایطی هستیم که اقتصاد کشور با تورم مزمن دست و پنجه نرم می‌کند. از سال ۹۹ سهام عدالت به دو دسته روش مستقیم و غیرمستقیم تفکیک شد که در روش غیرمستقیم بیش از ۳۰ میلیون سهامدار سهام عدالت به سمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هدایت شدند در حالی که اطلاع‌رسانی درست در مورد این موضوع صورت نگرفته بود.

وی افزود: در بازه توقف این نمادها ۲ مرحله پرداخت سود نقدی انجام شده است که میلغ آن معادل یک سوم ارزش این نمادها است و همین حکایت از ارزندگی این نمادها دارد. البته در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شرایط یکسان نیست و در برخی از نمادها مانند گیلان، کردستان و کرمانشاه شرایط مساعدتری را شاهد هستیم در حالی که برخی نیز به عدم بازارگردانی صحیح اوضاع مناسبی نداشته‌اند.

اسماعیلی در پایان انتقاداتی را به عدم تحقق وعده‌های مسئولان در رابطه با ساماندهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و سهامداران آن‌ها وارد کرد و خاطرنشان کرد: عدم برگزاری مجامع این نمادها و انتخاب هیئت مدیره به عنوان یکی از دلایل اصلی توقف آن‌ها مطرح می‌شود اما علی رغم وعده‌های مختلف تغییرات محسوسی در وضعیت آن‌ها مشاهده نشده است. ما در ابتدای روند ساماندهی این موضوع ابتدا شاهد گره خوردن بازگشایی نمادها با لزوم اصلاح آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت بودیم اما پس از آن با اصلاح این مورد از سوی مسئولان مربوطه مطرح شد که به زودی مجامع سرمایه‌گذاری‌ها استانی انجام شده و شورای عالی بورس در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد اما تا این لحظه با وجود درگیری عموم مردم با سهام عدالت تا پیشرفت چشم‌گیری در این موضوع انجام نشده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار