۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کاهش حد نصاب خرید سهام صندوق‌های درآمد ثابت از ۱۵ به ۱۰ درصد

بر اساس ابلاغیه جدید مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، حد نصاب خرید سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی سپرده کالایی، در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به ۱۰ درصد رسید.

پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا): امروز (سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در ابلاغیه‌ای از اصلاح حد نصاب سرمایه‌گذاری "صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت" خبر داد. متن کامل ابلاغیه به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند مطابق بند ۱ هشتصد و شصت و ششمین صورت جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت بدین شرح اصلاح شد:

۱- سقف سرمایه‌گذاری در "سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی سپرده کالایی" توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت حداکثر ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق است.

۲- سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز از حداکثر ۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۳۰ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر به حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۱۵ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر تغییر یافت. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توانند حداکثر به میزان سه درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق را به سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری نزد یک صندوق اختصاص دهند.

مزید استحضار کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت که در تاریخ ابلاغ این مصوبه نصاب بندهای ۱ و ۲ این ابلاغیه و نصابهای بندهای ۲ تا ۴ ابلاغیه شماره ۱۲۰۲۰۲۴۵ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ را نقض نموده‌اند، ملزم هستند ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت تدریجی و مستمر نسبت به رعایت نصاب‌های مذکور اقدام نمایند.

گفتنی است پیش‌تر نیز در دی ماه ۱۴۰۱ بود که الزام حداقل ۱۵ درصدی خرید سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت با مصوبه سازمان بورس، برداشته شده بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها