۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی ۳۷۰ میلیون تن

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف پلایای مهرجان با ذخیره قطعی بالغ بر ۳۷۰ میلیون تن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با تاکید بر اینکه پلایای مهرجان به عنوان یکی از بزرگترین پلایای کشور شناخته می‌شود، توضیح داد: پلایای مهرجان در محل تلاقی سه استان خراسان جنوبی، اصفهان، یزد قرار دارد و عملیات اکتشاف این محدوده، با ابلاغ موافقت دفتر امور اکتشاف وزارت صمت مبنی بر واگذاری پهنه مذبور به ایمیدرو از فروردین سال ۹۶ آغاز شد.

شهامی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مجتمع پتاس خور و بیابانک، گواهی کشف پلایای مهرجان با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی بیش از ۳۷۱ میلیون تن ماده معدنی دریافت  شد. وی افزود: ماده معدنی شورابه‌های این محدوده شامل پتاس، منیزیم، سدیم و سایر عناصر باارزش دیگر است که با اخذ این گواهی کشف، عملیات بهره برداری از آن به زودی وارد فاز بهره برداری می‌شود.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک عنوان کرد: مجتمع پتاس خوروبیابانک اولین و بزرگترین تولید کننده پتاس کشور است که چهار پلایای اصلی کویر مرکزی ایران شامل پلایای ترود، میانی، خور و مهرجان جهت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن کلرید پتاسیم در سال با هدف خودکفایی کشور در تامین این ماده شیمیایی را در اختیار دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار