۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
استارت رشد قیمت فولاد زده شد

بدنبال تایید مبادلات همراه با رشد قیمت آهن اسفنجی طی روز گذشته ( ۴ اردیبهشت ) در بوس کالا ، به نظر می رسد داد و ستد شمش فولاد و سایر محصولات فولادی نیز در هفته های آتی از این رشد قیمت متاثر شود.

فردای اقتصاد: آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه تولید شمش فولاد طی چند ماه اخیر نوسان شدیدی را پشت سر گذاشت این ماده اشتعال زا از آذر ماه سال گذشته همزمان با اعلام قطعی گاز واحد های تولید کننده نوسان زیادی را تجربه کرد و طی یک سال به دو برابر قیمت رسید.

آهن اسفنجی در بهار سال گذشته در محدوده نرخ ۱۰۰ هزار ریال در بورس کالا مبادله شد اما در ادامه با رشد تولید و فشار وزارت بر عرضه کلیه واحد های تولید کننده حتی به ۶۸ هزار ریال نیز مبادله شد اما در ادامه با قطعی گاز واحد های تولیدی و همچنین رشد نرخ ارز به ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار ریال در هر کیلو نیز رسید.

در سال جاری اما با تشدید فشار وزارت صمت بر عرضه کلیه تولیدکنندگان آهن اسفنجی در بوس کالا در بدو معاملات شاهد کاهش قیمت و افزایش عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا بودیم اما این روند تداوم نیافته و سرانجام در مبادلات ۴ اردیبهشت با رشد فزاینده ای روبرو شد، به طوریکه مدیر کا دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه ای به بورس کالا خواستار ابطال مبادلات آهن اسفنجی شد و این نامه نیز در فضای مجازی انتشار یافت.

در همین حال محسن مصطفی پور مدیر عامل فولاد غدیر نیریز نیز در پایخ به این پرسش که مبادلات بورس کالا مورد تایید قرار گرفته است یا خیر؟ گفت : هنوز بورس کالا به شرکت ها موضوعی را مبنی بر ابطال معاملات اعلام نکرده است.

با پیگیری های خبرنگار فردای اقتصاد سیف الله امیری مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد که  بورس کالا به وزارت صمت اعلام کرده به دلیل اینکه این درخواست از سوی وزارت خانه دیر مطرح شده قابلیت اجرایی از سوی بورس کالا را ندارد بنابر این از شواهد پیداست که رشد ۲۵ درصدی آهن اسفنجی در بورس کالا برای این هفته با وجود افزایش میزان عرضه از سوی شرکت ها تایید شده و نرخ اسفنجی به ۱۲۴ هزار و ۸۲۰ ریال رسید که با این رشد قیمت در آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه در هفته آتی باید شاهد رشد قیمت شمش و سایر محصولات فولادی باشیم.

استارت رشد قیمت فولاد زده شد

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار