۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
پس از رد شدن درخواستتان برای سمتی دیگر، چگونه به کار برگردید؟

فردای اقتصاد: رد شدن درخواستتان برای ایفای نقش در یک شغل همیشه دشوار است، اما زمانی که برای یک نقش داخلی در سازمان انتخاب نمی‌شوید، می‌تواند بیشتر دردسرساز شود. چگونه می‌توانید پس از شنیدن «نه»، نه تنها در همان سازمان، بلکه با همان افرادی که شما را رد کرده‌اند، به کار خود ادامه دهید؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو در این زمینه توصیه‌هایی دارد:

از شخصی کردن این تصمیم، بپرهیزید. در بیشتر موارد، رد شدن درخواستتان ناشی از سطح مهارت یا شخصیت شما نیست. این احتمال وجود دارد که کاندیدای دیگری خیلی ساده، فقط بیشتر واجد شرایط بوده است، یا اینکه شرکت به دلایلی که کاملاً خارج از کنترل شما است، می‌خواست فردی را از خارج به سازمان وارد کند.

صادقانه عمل کنید. ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که دست به کار شوید و در اقدامی تلافی جویانه حرص خود را خالی کنید، اما این فقط موقعیت شما را تضعیف می‌کند. پاسخ دادن به چنین تصمیمی با لطف، شهرت شما را تقویت می‌کند و شما را برای موفقیت در آینده آماده خواهد کرد.

با هدف درس گرفتن، تجربه کنید. در طول این فرآیند چه چیزی در مورد سازمان خود کشف کرده‌اید؟ چگونه می‌توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید؟ چه کسی صاحب نفوذ و قدرت تصمیم‌گیری است؟ این شرکت به چه اولویت‌ها و نقاط ضعفی توجه دارد؟ بر اساس آن رویکرد خود را نسبت به شغل خود تعیین و تنظیم کنید.

احساسی که نسبت به خود دارید را بازسازی کنید. طرد شدن می‌تواند باعث شود شما احساس ناتوانی و بی‌لیاقتی کنید. با انجام کاری که شما را به چالش می‌کشد و برایتان شادی می‌آورد - برای مثال، پیاده‌روی، تمرین سخت، یا یک پروژه هنری چالش‌برانگیز، در خارج از کار با این منفی‌گرایی مقابله کنید.

منبع: HBR

نویسنده: ملودی وایلدینگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار