برنامه کامل بورسان ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

واکنش بورس به حدنصاب جدید صندوق‌ها چه بود؟

هادی حیدری مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین و علی اکبر ایرانشاهی رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
واکنش بورس به حدنصاب جدید صندوق‌ها چه بود؟

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته برخلاف بازار دیروز تحت تاثیر تغییر حد نصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت با فشار عرضه‌ها دنبال شد و شاهد واگرایی منفی میان نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. به نظر می‌رسد فعلا چشم‌انداز پیش روی بازار سهم مثبت ارزیابی می‌شود و بازار سرمایه روند منطقی را در خصوص این موضوع در پیش گرفت.

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته برخلاف بازار دیروز تحت تاثیر تغییر حد نصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت با فشار عرضه‌ها دنبال شد و شاهد واگرایی منفی میان نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. به نظر می‌رسد فعلا چشم‌انداز پیش روی بازار سهم مثبت ارزیابی می‌شود و بازار سرمایه روند منطقی را در خصوص این موضوع در پیش گرفت. و از این رو شاخص کل بورس به بازدهی منفی ۰.۱۴ درصدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۲.۳۶۵ میلیون واحدی قرار گرفت، در سمت دیگر شاخص هم‌وزن که از ابتدا با رنگ سبز کار خود را آغاز کرد به واسطه معاملات خوب نمادهای کوچک بازار، بازدهی مثبت ۰.۶۵ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام طی معاملات روز جاری عدد ۱۸۱۴۷ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت که نشان از تداوم رونق بورس تهران دارد و از طرفی شاهد ورود پول ۴۰۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه زنگ پایان امروز همراه با ساسان اله قلی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی شرایط روز بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم نیز همراه با هادی حیدری، مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین به بررسی سیاست‌های پولی جدید بانک مرکزی پرداختیم.

در بخش پایانی نیز میزبان علی اکبر ایرانشاهی، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار بودیم و تغییر حد نصاب خرید سهام در صندوق های بادرآمد ثابت مورد بررسی قرار گرفت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حمید ابولحسنی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    جای صندوق های بخشی واقعا خالی هست و به نظرم اگه مردم غیر مستقیم وارد بشن هر گروه باید مثل پتروشیمی صندوق داشته باشه،ممنون از زحمات شما و آرزوی موفقیت
  • م.خداجو IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    سلام وقت بخیر / از جناب مهندس طحانی بابت اصلاح سلام ظهر بخیر ابتدای برنامه تشکر می کنم و اگر در ادامه بجای برنامه بورسان مانند قبل بفرمائید ( به برنامه زنگ پایان از استودیوی بورسان ) خوش آمدید بنظرم بهتر می باشد. ضمنا انتقادات اول برنامه عالی بود. #فردوسی_پور_بازار_سرمایه باتشکر
  • م.خداجو IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    سلام وقت بخیر/ جناب مهندس طحانی شما که برعکس گذشته دیگه به مهمان ها و کارشناسان محترم برنامه اجازه نمی دهید نام سهام یا شرکت خوب را بگویند، ولی با توجه به بنیان و حجم معاملات این چند وقت بنظرم شفن ، آسیاتک ، وآذر ، تمشک ، بورس ، همراه ، وکار ، ورازی و ... خوبی تا پایان سال جاری داشته باشند. باتشکر
  • محمد رضا سزاوار IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    سلام و ادب,ممنونم که نه تنها موجبات آگاهی سرمایه گذاران میشوید,بلکه در حال ترویج فرهنگ مطالبه گری از نهادها و تصمیم گیرندگان میباشید,قطع به یقین مغفول ماندن همین مورد, موجب شرایط نابسامان این روزهای کشورمان ایران است.
  • سید محمد هاشمی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    سلطان مواظب خودت باش خیلی دوست داریم