۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
 استراتژی انحصاری دولت برای خانه‌دار کردن تهرانی‌ها+ جزئیات

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار با تاکید بر خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه گفت: در طرح مسکن ملی تلاش داریم مستأجران تهرانی را صاحب خانه کنیم.

 ایرنا: علی آقامحمدی روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تهران، افزود: با همکاری وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، همه مستاجران در محلات ۱۵۷گانه شهر تهران و ۹۰ گانه شهرستان‌های تهران می‌توانند با مراجعه به پایگاه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بنا داریم افراد بازمانده از تحصیل و افرادی که در بخش درمان مشکل دارند کمک کنیم تا خدماتی به آنها ارائه شود.

آقامحمدی درباره توسعه طرح بیمه رایگان سلامت، افزود: اسامی افرادی که از این بیمه استفاده نمی‌کنند، موجود است؛ بنابراین برای استفاده از مزایای این بیمه اقدام کنند همچنین بیماران صعب‌العلاج در صندوق بیماران صعب‌العلاج ثبت‌نام کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی، باید در اجرای طرح پزشک خانواده در محلات کمک کرد تا با انجام غربالگری‌ها و آزمایش‌های به موقع این افراد چنانچه دارای بیماری هستند به سرعت شناسایی شوند و اقدامات لازم برای آنها انجام شود. همه این اقدامات هم‌ به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان نوسازی شهر تهران یک طرح جامع برای مشکلات زیرساختی از جمله آسفالت و روشنایی در محلات آماده کرده است که امیدواریم بتواند اجرا کند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار گفت: یکی از مهمترین امور مورد تاکید در دین مبین اسلام، رسیدگی به امور مردم است. ۱۴۸ جلسه ستاد توانمندسازی محلات تشکیل شده است.

وی افزود: یک سوم جمعیت شهری وضعیت خوبی ندارند؛ یعنی ۲۰۲۰ محله شامل بیش از ۱۹ میلیون نفر در وضعیت مناسبی نیستند؛ یکی از اقدامات ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، شناسایی ضعف‌ها بود که ۲ ضعف شناسایی شده است؛ نخستین ضعف این است که دستگاه‌ها مدیریت واحد ندارند و پنجره واحد وجود ندارد و دومین ضعف عدم حضور مردم در اجرای طرح‌ها بود.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار تصریح کرد: مکان محور شدن اقدامات باعث شفافیت می‌شود و اولویت با افرادی است که در همان محله زندگی می‌کنند.

آقامحمدی ادامه داد: یک هزار و ۲۳۰ محله کم برخوردار وجود دارد و هیچ نهادی بیش از این تعداد محله شناسایی نکرده و اگر اعلام کردیم ۲۰۲۰ محله در واقع ما سقف را در نظر گرفتیم همچنین ۱۶۵ محله در وضعیت شدید از نظر برخورداری از امکانات و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد مانند محله دروازه غار که همه آسیب‌های اجتماعی در آنجا مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور گفت: در این طرح، محور اصلی نهادها، سمن ها و ادارات نیستند بلکه توانمندسازی مردم مورد تاکید قرار گرفته است؛ اکنون در کل ایران یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با کد ملی مشخص شناسایی شده اند که غیرقابل توانمندسازی هستند و مابقی مردم قابل توانمندسازی محسوب می‌شوند و می‌توان برنامه های توانمندسازی برای آنها در نظر گرفت همچنین ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر قابل توانمندسازی هستند و باید تحول یابد؛ این افراد به ۲ گروه سنی کمتر از ۳۰ سال و بیشتر از ۳۰ سال تقسیم می‌شوند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در این بخش، دانش‌آموزانی که در حال تحصیل در مقطع متوسط دوم یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم هستند ثبت نام کرده و کلاس کنکور به صورت رایگان در مدارس آنها تحت پوشش بهترین مدرسان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها