۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران به زودی عرضه می‌شود

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز (۶ اردیبهشت) هیئت دولت اعلام کرد که همچنان پیگیر اعطای سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی است و ارائه آن هم به زودی صورت خواهد گرفت. 

فردای اقتصاد :ضرغامی در حاشیه هیئت دولت در این مورد گفت: «کماکان اعتقاد به اعطای سیم‌کارت مناسب برای رفع نیازهای  گردشگران خارجی دارم همانطور که قبلا گفتم استدلال دارم نه تنها برای اونها بلکه برای مجموعه‌های  اصلی که خدمات مسافری انجام می‌دهند معتقدم که این ظرفیت باید برای آنها فراهم شود.»

او ادامه داد: «بعد از پیشنهادی که من دادم موضوع در کمیته مختلف که مسیول رسیدگی به این جریان  هستند بررسی شده است،  تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده نتیجه کار کمیته‌ها اعلام شود. ما باید این امکان را برای گردشگران فراهم کنیم که بتوانند ارتباط مناسب و سازنده با کشورهای مبدا خود داشته باشند.»

او تاکید کرده که امکان استفاده از پیام‌رسان‌های بومی هم برای این گردشگران فراهم است، اما تا زمان فراگیر شدن استفاده از آنها نمی‌توان برای ارتباط گردشگران خارجی صبر کرد. 

زمستان سال گذشته هم ضرغامی با تاکید اینکه نمی‌توان به گردشگران خارجی گفت از پلتفرم‌های داخلی مانند بله و ایتا استفاده کنند، تأکید کرده بود که مهمترین نیاز گردشگران خارجی، اینترنت و دسترسی به سکوهای خارجی است و دسترسی به این سرویس‌ها مانند نان شب و هوا برای آنها لازم است.

این اظهارات او با انتقاد تند بسیاری از فعالان اینترنتی و کاربران همراه شده بود. بسیاری در آن زمان این موضوع را مطرح کردند که چگونه در شرایطی که دسترسی آزاد به پلتفرم‌های خارجی برای کاربران داخل کشور محدود شده است، به صورت ویژه قرار است این امکانات تنها در اختیار توریست‌های خارجی قرار گیرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار