برنامه کامل بورسان ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

ابزارسازی؛ عامل نجات بورس

سیاوش وکیلی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و محمد احمدیان، کارشناس بازارهای مالی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
ابزارسازی؛ عامل نجات بورس

بورس تهران به مانند روز ابتدایی هفته شروع بسیار خوبی را در ۱۰ اردیبهشت ماه داشت و توانست از ابتدای کار خود با تقاضای خوبی همراه شود. اگرچه این تقاضا در صنایع مختلف متفاوت بود و پس از برتری در سمت گروه‌های بزرگ در روز گذشته، طی روز جاری شاهد تعادل میان صنایع کوچک و بزرگ بازار سهام بودیم و به صورت نسبی قدرت بیشتر خریداران در سمت شاخص کل هم‌وزن را داشتیم.

فردای اقتصاد: بورس تهران به مانند روز ابتدایی هفته شروع بسیار خوبی را در ۱۰ اردیبهشت ماه داشت و توانست از ابتدای کار خود با تقاضای خوبی همراه شود. اگرچه این تقاضا در صنایع مختلف متفاوت بود و پس از برتری در سمت گروه‌های بزرگ در روز گذشته، طی روز جاری شاهد تعادل میان صنایع کوچک و بزرگ بازار سهام بودیم و به صورت نسبی قدرت بیشتر خریداران در سمت شاخص کل هم‌وزن را داشتیم به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست با رشد ۱.۶۷ همراه شود و مرز ۲.۴۷۹ میلیون واحدی را پشت سر بگذارد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و رشد ۱.۹۴ درصدی را به ثبت رساند تا به طور کلی روز خوبی برای سهامداران بازار سرمایه رقم بخورد. ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز در سطوح بسیار خوبی قرار گرفت و توانست به محدوده ۲۰۴۰۰ میلیارد تومانی برسد که این موضوع با همراهی ورود پول ۱۳۰۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی نشان از تمایل بالای بورسی‌ها به ادامه مسیر صعودی دارد.

در بخش اول برنامه امروز همراه با سیاوش وکیلی، کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی شرایط جاری بازار سهام و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. در ابتدا توضیحاتی در خصوص مقایسه بورس امسال و سال ۹۹ ارائه شد و در ادامه موانع ادامه روند صعودی فعلی بازار سرمایه مورد ارزیابی قرار گرفت. در انتها نیز این کارشناس به پیش‌بینی روند کلی بورس و صنایع پیشتاز در ادامه سال پرداخت.

در بخش دوم نیز همراه با محمد احمدیان، کارشناس بازارهای مالی به بررسی روند هفتگی کامودیتی‌ها در بازار جهانی و چشم‌انداز آن برای هفته پیش‌رو پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.خداجو IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    باسلام و وقت بخیر / جناب مهندس طحانی کمال تشکر و قدردانی را از اجرای خوبتون و توجه به کامنتهای مخاطبین برنامه های بورسان دارم. ضمن اینکه ازتون خواهش میکنم مراقب خودتون باشید./ دعوت از پیشکسوتان بازار سرمایه بسیار زیبا و جذاب می باشد. در صورت امکان از جناب آقای محمد سپاهی هم دعوت نمایید. /باتشکر
  • amirghadamyrai IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    سلام وقت بخیر ممنون بابت برنامه بی نظیرتون خیلی سپاس بابت بازگشت آقای احمدیان.
  • علاقمند به اقتصاد IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    ممنون، آقای احمدیان و آقای شیبانی هر دو عالی هستن

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها