۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کامیون ۱۲ تن فورس بهمن دیزل رونمایی شد

مدیر عامل بهمن دیزل گفت: این شرکت علاوه بر معرفی کامیون جدید فورس ۱۲ تن و امپاور ۱۹ تن، برنامه تولید کامیون BD۴۰۰ و کامیون ۲۴ تن را با کاربری کمپرسی و حمل بار در دستور کار دارد.

به گزارش فردای اقتصاد، مدیر عامل بهمن دیزل در مراسم رونمایی کامیون فورس ۱۲ تن و کلید سپاری کامیون امپاور ۱۹، تولید این محصول را یکی از حلقه‌های مفقوده ناوگان حمل و نقل بار کشور دانست و گفت: با توسعه داخلی‌سازی کابین و شاسی کامیون فورس به زودی داخلی سازی این محصول به بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

حسین خضری افزود: پس از شناسایی بازار و خلایی که در بخش خودروهای کار و تجاری ۸ تا ۱۶ تن وجود داشت و همچنین تکمیل سبد محصولات، کامیون فورس ۱۲ تن را به بازار معرفی کردیم.

وی تصریح کرد :بهمن دیزل سعی دارد با تولید محصولات مختلف تجاری ضعف این بخش از بازار را جبران کند. ، هم اکنون کامیونت و کامیون‌های را تولید می کنیم که ظرفیت باری آنها از سه و نیم تن تا چهل و چهارتن است و این به معنای سبد گسترده محصول است.

مدیرعامل بهمن دیزل با بیان اینکه توسعه محصول محوری، برنامه بهمن دیزل است، خاطرنشان کرد: از این رو هم‌اکنون بهمن دیزل محصولاتی از ۳ و نیم تن تا ۴۴ تن را در رده محصولات تجاری و باری تولید می‌کند و در کنار محصول ۱۲ تن که تمرکز اصلی تولید در این شرکت است، در سال ۱۴۰۲ نیز قرار است یک محصول دیگر ۱۸ تن به سبد محصولات شرکت اضافه شود.

وی همچنین به جایگاه و سهم بالای بهمن دیزل در حوزه خودروهای کار و تجاری اشاره کرد و افزود: اتفاقی که در ۴ سال اخیر در شرکت بهمن دیزل رخ داد خروج از بحران تک‌محصولی بودن و وابستگی به ایسوزو بود که این امر مهم با اضافه شدن خانواده فورس و امپاور به سبد محصولات این شرکت میسر شد.

خضری همچنین با توجه به مزیت‌های کامیون فورس ۱۲ تن گفت: این کامیون تحولی در حوزه تجاری است، محصولی که شرکت بهمن دیزل با عرضه آن بعد از ۵۰  سال توانست کامیونی مدرن و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند.

وی با اشاره  به آمار تولید این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بهمن دیزل ۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در رنج تجاری تولید کرد.

مدیر عامل بهمن دیزل خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید فعلی مجموعه ما در هر شیفت ۲۰دستگاه و در مجموع دو شیفت ۴۰دستگاه است که ظرفیت سالیانه ۱۰هزار دستگاه را داریم و در حال حاضر بیش از دو هزار نیرو در این مجموعه مشغول به کار هستند. ضمن این که طبق نخشه واه ٥ ساله ایی که داریم میتوانیم ظرفیت تولید را نیز افزایش دهیم.

وی با توجه به مراسم کلیدسپاری کامیون امپاور ۱۹ تن گفت: کامیون BD۳۰۰ محصولی است که در جایگزینی خودروهای فرسوده می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

کامیون جدید فورس F۲۱۰ بهمن دیزل که امروز رونمایی شد مجهز به پیشرانه کامینز ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ است. همچنین جعبه دنده این کامیون ساخت شرکت فست و از نوع دستی است.

تجهیزات و امکانات کامیون فورس جدید ۱۲ تن بهمن دیزل، شامل سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط، سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سر بالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل و ... است.

همچنین کامیون امپاور ۱۹ تن ( BD۳۰۰) بهمن دیزل که امروز آیین کلیدسپاری آن برگزار شد دارای یک پیشرانه توربو دیزل با حجم ۶۷۰۰ سی سی و با قدرت ۳۰۰ اسب بخار در ۲۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر در ۱۲۰۰ الی ۱۸۰۰ دور در دقیقه است.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت بهمن دیزل، امکانات امپاور BD۳۰۰ شامل سیستم صوتی، نمایشگر مالتی مدیا، دو ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی که هنگام حمل بار بسیار به کمک راننده می آید، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، گرمکن و سردکن صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع و تاخوگراف، هشدار دهنده حرکت بین خطوط و خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، کابین بسیار محکم با استاندارد روز اروپا، آیینه‌های جانبی با گرمکن و تنظیم الکترونیکی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیکی و قابلیت تنظیم در ۶ جهت و... می‌شود.

در این مراسم کلیدهای اولین سری کامیون BD۳۰۰ نیز به مشتریان تحویل داده شد.

در این مراسم قیمت کامیون فورس ۱۲ تن برای ورود به بازار یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، کامیون امپاور ۱۹ تن مدل کمپرسی ۲ میلیارد و ۵۵۰ و نسخه باری آن ۲ میلیارد و ۵۹۰ اعلام شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار