۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
این کشورها خودروی ایرانی را روی دست می‌برند

بررسی آخرین وضعیت سایت‌های تولیدی خودروسازان ایرانی در کشورهای خارجی نشان می‌دهد که شرکت ایران خودرو سایت فعال در کشورهای آذربایجان با ظرفیت تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال در صورت تکمیل خط، سنگال با ظرفیت تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال و عراق با ظرفیت متغیر دارد. همچنین سایت‌های این شرکت در کشورهای سوریه و ونزوئلا غیرفعال است.

مهر: شرکت سایپا نیز دو سایت فعال در کشورهای عراق و تونس دارد که ظرفیت تولید در عراق ۲۰ هزار دستگاه در سال و ظرفیت تولید در تونس ۵ هزار دستگاه در سال عنوان شده است. همچنین سایت‌های این شرکت در کشورهای الجزایر، ونزوئلا و سوریه غیرفعال است.

آخرین وضعیت قراردادها و تفاهم نامه‌های خارجی

بررسی آخرین وضعیت قراردادها و تفاهم نامه‌های خودرویی نیز نشان می‌دهد که خودروسازان ایرانی قرارداد ۱۷ میلیون دلاری برای صادرات ۴۰۸۰ دستگاه قطعات منفصله با کشور عراق، قرارداد ۱۰ میلیون دلاری برای صادرات قطعات خودرو و خدمات با کشور تونس و قرارداد ۱۵ میلیون دلاری برای صادرات قطعات منفصله با کشور الجزایر دارند. قرارداد با کشور سوریه برای ازسرگیری صادرات قطعات منفصله نیز به دلیل تغییر قوانین سوریه متوقف شده است.

در بخش تفاهم نامه نیز خودروسازان ایرانی تفاهم نامه‌ای با کشور بلاروس برای صادرات خودروهای سواری به ارزش ۳ میلیارد دلاری، با کشور روسیه برای صادرات محصولات سواری در قالب CBU به ارزش ۱۸ میلیون دلار، با کشور آذربایجان برای همکاری مشترک در سطح SKD (با ایران خودرو) به ارزش ۳ میلیارد دلار و با کشور ونزوئلا برای صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کرده‌اند.

همچنین طبق اعلام وزارت صمت در بخش همکاری‌های خارجی قراردادی با نماینده جدید در کشور ارمنستان به منظور توسعه بازار در آن کشور منعقد شده است.

صادرات قطعات ریخته‌گری به مشتریان جدید در کشورهای ترکیه، بلاروس و کشورهای اروپایی و توسعه سبد محصولات ریخته‌گری به قطعات صادراتی شامل انواع قطعات صنعتی چدنی، قطعات خودروهای سبک و سنگین، قطعات تزئینی و قطعات نیروگاهی نیز عملیاتی شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    روی دست میبرند!!!!! خخخخخخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها