۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
پیش بینی رمزارز / ۵ ارزدیجیتالی که این هفته باید زیرنظر داشته باشید

اگر قیمت بیت کوین به بالای ۳۰۰۰۰ دلار برسد، چندین آلتکوین مانند سولانا SOL، اتم ATOM، ICP و هدرا HBAR در موقعیت مناسبی برای یک رالی خاص قرار دارند.

فردای اقتصاد: اگر قیمت بیت کوین به بالای ۳۰۰۰۰ دلار برسد، چندین آلتکوین مانند سولانا SOL، اتم ATOM، ICP و هدرا HBAR در موقعیت مناسبی برای یک رالی خاص قرار دارند.

دارایی‌های پرخطر به طور جزئی روند صعودی خود را در آوریل افزایش دادند. شاخص S&P۵۰۰ در ماه آوریل حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت در حالی که بیت کوین در این ماه در حدود ۴ درصد رشد را ثبت کرده است. آیا این رالی می‌تواند در ماه مه ادامه یابد یا زمان عقب نشینی فرا رسیده است؟

اگر مشکلات بانکی ایالات متحده تشدید شود، روند صعودی با مشکل روبه‌رو خواهد شد. باب میشل، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که بعید است که آشفتگی در First Republic Bank فقط به بانک محدود شود و می‌تواند یک اثر دومینووار ایجاد کند.

اگر این اتفاق بیفتد، بازارهای سهام ایالات متحده ممکن است شاهد اصلاح باشند. با این حال، پیش‌بینی واکنش بیت کوین به چنین بحرانی دشوار است، زیرا در چند روز گذشته، در حالی که مشکلات بانک‌ها عمیق تر شده بود، بیت کوین رشد یافت. اما در صورت وقوع یک تحول بزرگ در بخش بانکی ایالات متحده، ممکن است بیت کوین نیز دیر یا زود با اصلاح مواجه شود.

در کوتاه مدت، بیت کوین و آلتکوین‌های منتخب در حال نشان دادن قدرت نسبی برای رشد هستند. بهتر است نمودارهای پنج ارز دیجیتال را که ممکن است در چند روز آینده بهتر عمل کنند، را مورد بررسی قرار دهیم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

پس از دو روز معاملات کم نوسان بیت کوین، گاوها در تلاش هستند تا برتری خود را در ۳۰ آوریل ثابت کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸۷۸۳ دلار) به‌تدریج شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مقاومت کمی برای مسیر صعودی وجود دارد.

۵ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر داشت

اگر گاوها قیمت بیت کوین را به بالای ۳۰ هزار دلار برسانند، جفت BTC/USDT ممکن است به منطقه مقاومت بالای ۳۱ هزار دلار تا ۳۲۴۰۰ دلار صعود کند. خریداران ممکن است در این منطقه با مقاومت قابل توجهی روبه‌رو شوند، اما در صورت عبور از آن، این جفت ارز می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸۰۲۶ دلار) پشتیبانی مهمی است که باید به آن توجه داشت. اگر قیمت بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، خرس‌ها فرصتی یافته و سعی می‌کنند این جفت ارز را به ۲۵۲۵۰ دلار کاهش دهند.

خرس‌ها سعی کردند این جفت را به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه ببرند، اما گاوها در موضع خود ثابت قدم بودند. این موضوع ممکن است باعث افزایش حجم خرید شده و گاوها در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۳۰ هزار دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، بیت کوین می‌تواند تا ۳۰۵۰۰ دلار یا حتی ۳۱ هزار دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها غالب گشته‌اند و در مقاومت پیش رو فشار فروش زیاد شده است.

در صورت از دست رفتن سطح فعلی حمایت بعدی در ۲۷ هزار دلار قرار دارد. خریداران احتمالا با تمام توان از منطقه بین ۲۷۰۰۰ تا ۲۵۲۵۰ دلار دفاع خواهند کرد.

تحلیل قیمت سولانا

گاوها به سولانا اجازه ندادند در طول آخرین مرحله اصلاحی به زیر خط روند نزولی بازگردد، که نشان دهنده تقاضا در سطوح قیمتی پایین‌ است. خریداران در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت ۲۷.۱۲ دلار برسانند. این نخستین مقاومت مهم پیش رو بوده و در صورت شکست آن احتمال صعود تا ۳۹ دلار در بلند مدت وجود دارد.

۵ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر داشت

اگر سولانا از جایی درحال‌حاضر قرار دارد یعنی ۲۳ دلار، عقب نشینی کند و حمایت میانگین متحرک‌های ۲۰ و ۵۰ روزه را از دست دهد، احتمال افت آن تا ۱۸.۷ دلار وجود دارد. به نظر می‌رسد این رمزارز مدتی بین ۱۸.۷ تا ۲۷ دلار نوسان داشته باشد و در فاز رنج قرار داشته باشد.

به طور کلی درحال‌حاضر میانگین‌های متحرک در نمودار چهار ساعته شروع به افزایش کرده‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان دهنده قدرت خریداران است.

تحلیل قیمت اتم Atom

کندل ۲۶ آوریل اتم، نشان می‌دهد که گاوها به شدت از سطح حمایتی ۱۰.۲۰ دلار دفاع می‌کنند.

خریداران قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک قرار داده‌اند و در تلاش هستند تا قیمت را به خط روند نزولی برسانند. در صورت شکسته شدن خط روند نزولی و صعود به سمت بالای آن احتمال رشد قیمت تا ۱۳.۵ دلار و سپس ۱۵.۵ دلار وجود دارد.اما اگر این رمزارز قادر به شکست خط روند نزولی نشود، نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال تلاش برای تشکیل یک الگوی مثلث نزولی هستند و احتمال افت قیمت تا ۱۰.۲ دلار وجود خواهد داشت.

۵ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر داشت

درحال‌حاضر در نمودار چهار ساعته میانگین متحرک ۲۰ روزه، صعودی بوده و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید است که نشان از قدرت خریداران دارد. ۱۲.۱۳ دلار نخستین مقاوت پیش رو است که چندان قوی نیست و احتمال عبور از آن وجود دارد. احتمالا قیمت اتم تا رسیدن به خط روند نزولی همچنان افزایش یابد.

در صورت از دست رفتن حمایت میانگین متحرک فوق و سطح ۱۲ دلار، احتمال افت قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه وجود خواهد داشت.

تحلیل قیمت ICP

قیمت این رمزارز در ۲۶ آوریل به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رسید و محدوده قیمتی ۵.۳۸ دلار را از دست داد اما یک روز بعد قیمت افزایش یافت و یک بهبود قوی را آغاز کرد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۵.۷۴ دلار روند صعودی به خود گرفته و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است، که نشان می‌دهد گاوها یک مزیت جزئی دارند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد یا از متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، نشان می‌دهد که قدرت خریداران کاهش یافته است. این امر چشم‌انداز یک رالی را به سمت خط روند نزولی افزایش می‌دهد، جایی که خرس‌ها دوباره دفاعی قوی خواهند داشت.

۵ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر داشت

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که جفت ICP/USDT در مرحله اصلاحی است. نخستین حمایت آن میانگین متحرک ۲۰ روزه است که با فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸.۲ درصد در ۶.۱۴ دلار همپوشانی دارد. اگر قیمت بعد از رسیدن به این حمایت جهش کند، قیمت این رمزارز ممکن است تا ۷.۲۳ دلار و در نهایت به ۷.۷۰ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد، به دلیل شناسایی سود توسط سرمایه‌گذاران کوتاه مدت، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ۵۰ روزه که نزدیک به سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی و ۵.۷۲ دلار است، کاه یابد.

تحلیل قیمت هدرا

خرس‌ها بارها و بارها سعی کردند قیمت هدرا HBAR را به زیر ۰.۰۶ دلار برسانند، اما گاوها در موضع خود ایستاده‌اند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه (۰.۰۶ دلار) در حال کاهش است و RSI به بالای نقطه میانی صعود کرده است که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است. اگر این رمزارز بتواند بر مقاومت فعلی غلبه کند احتمال افزایش قمت تا ۰.۰۸ دلار وجود دارد.

۵ ارز دیجیتالی که باید این هفته زیرنظر داشت

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط مقاومت کاهش یابد، که احتمال افت قیمت به زیر ۰.۰۶ دلار را افزایش می‌دهد.

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها میانگین‌های متحرک را به حمایت تغییر داده‌اند و یک حرکت صعودی را آغاز کرده‌اند که احتمالاً به خط مقاومت می‌رسد. انتظار می‌رود این سطح به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

اگر این ارز موفق شود خط روند نزولی را بشکند اهداف ۰.۰۷ و سپس ۰.۰۸ دلار را دنبال خواهد کرد.


منبع: کوین‌تلگراف

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار