۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
فاکتورهای حیاتی بورس برای ادامه صعود

در بخش اول برنامه بورسان دوشنبه مصطفی صفرزاده، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی بورس امروز و چشم‌انداز آتی آن پرداخت.

فردای اقتصاد: در بخش اول برنامه بورسان دوشنبه همراه بود مصطفی صفرزاده، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی بورس امروز و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. صفرزاده در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد که روند بازار امروز روندی متعادل و منطقی بود و انتظار می‌رفت که پس از رشدهای دو روز گذشته، بازار با آرامش بیشتری کار خود را پیش ببرد. او افزود که به نظر می‌رسد دیدگاه فعالان بازار سهام نسبت به ماه‌های اسفند و فروردین تغییر کرده باشد زیرا در آن زمان بحث بورس تهران بحث جاماندگی از بازارهای رقیب بود اما اکنون بازار سهام محرک‌های دیگری را برای ادامه روند صعودی دارد که می‌تواند آن را ادامه‌دار کند.

 صفرزاده اعتقاد داشت که بازار سهام برای تشکیل یک روند صعودی به ۵ فاکتور بسیار مهم نیاز دارد که دریافت سیگنال مثبت از سمت همگی آن‌ها می‌تواند منجر به تداوم این روند صعودی شود. او افزود مباحث بنیادی، تکینیکالی، سنتیمنت (شرایط حاکم بر بورس)، رفتار بزرگان بازار و روند تابلوی معاملات، متغیرهایی هستند که همواره باید مدنظر قرار داد و در صورت مشاهده سیگنال منفی از سمت هرکدام از این متغیرها، بهتر است که بخشی از سود کسب شده را شناسایی کرد و از سهام بیرون کشید.

 او در ادامه به تاثیر آخرین خبرها و تحولات رخ داده از جمله استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت دلار به بالای ۵۵ هزار تومان و مصوبه طرح مالیات بر عایدی سرمایه، بر بازار سهام پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم کشاورزی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    عالیه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار