۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
فارمرهای این استان‌ها برق همگانی را دزدیدند/ ماجرا چیست؟

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به صورت غیرمجاز مصرف شده که این رقم ۶۸۰ مگاوت مصرف برق در مزارع غیرمجاز؛ از میزان مصرف استان‌هایی مثل سمنان و کردستان بیشتر بوده و در تراز مصرف برق استان‌های همدان و کرمانشاه است.

ایلنا: مصطفی رجبی‌مشهدی، درباره وضعیت مصرف برق توسط تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز اظهار داشت: برابر اطلاعات تاکنون حدود ۸۲۰۰ مرکز غیرمجاز کشف شده که بیش از ۲۴۶ هزار دستگاه ماینر روشن در این مراکز فعالیت داشته و حدود ۶۸۰ مگاوات مصرف برق داشته‌اند.

رمزارزها ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت برق کشور را مصرف کردند

وی افزود: تاکنون ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به صورت غیرمجاز مصرف شده که این رقم ۶۸۰ مگاوت مصرف برق در مزارع غیرمجاز؛ از میزان مصرف استان‌هایی مثل سمنان و کردستان بیشتر بوده و در تراز مصرف برق استان‌های همدان و کرمانشاه است.

سخنگوی صنعت برق فعالیت‌های جمع‌آوری رمزارزهای غیرمجاز را موفق دانست و گفت: هنوز تخمین زده می‌شود حدود ۱۲۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز در کشور موجود و فعال است.

غیرمجازها چگونه شناسایی می‌شوند؟

وی بیان داشت: یکی از مسیرهای ما برای دسترسی به اطلاعات تولید رمزارز غیرمجاز تشویق مشترکان به اعلام  از طریق سامانه "برق من" است که این اطلاعات محرمانه می‌ماند، همچنین سایر روش‌ها از جمله اندازه‌گیری از طریق کنتورهای هوشمند و کنتور شبکه برق غیرمجازها را شناسایی می‌کنیم اما کماکان نیازمند همکاری مردم هستیم.

کشفیات در کدام استان‌ها بیشتر بود؟

رجبی‌مشهدی گفت: بیشترین کشفیات ماینر در اصفهان و تهران بوده و بعد از آنها خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی، فارس و آذربایجان شرقی بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها