۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
دلار از روابط تجاری این دو کشور حذف شد

آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین برای دیدار با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا و رایزنی درباره حذف دلار از روابط تجاری دو کشور به برزیل سفر کرده است.

ایرنا: آسوشیتدپرس نوشت، در حالی که مقام‌های دو کشور در حال بررسی دلار از روابط تجاری خود هستند فرناندز سه‌شنبه به اقامتگاه ریاست جمهوری برزیل رفت. داسیلوا پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با فرناندز گفت: ما فقط درباره کمک به آرژانتین گفت‌وگو نکردیم. ما باید به شرکت‌های برزیلی نیز که به بوینس آیرس صادرات دارند، کمک کنیم؛ همانطور که چین به صادرکنندگان چینی کمک می‌کند.

پس از کاهش ارزش پزو واحد پول آرژانتین و کاهش ذخایر دلاری در بانک مرکزی این کشور، اقتصاد بوینس آیرس آسیب‌پذیر شده است.

گابریل گالیپولو دبیر اجرایی وزارت دارایی برزیل سه‌شنبه گفت که داسیلوا قصد دارد پیشنهاد افتتاح یک خط اعتباری برای تامین مالی شرکت‌های صادرکننده کالا به آرژانیتن را مطرح کند. هدف از این اقدام جلوگیری از استفاده از دلار آمریکا در روابط تجاری دو کشور همسایه است.

فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل نیز گفته بود که بیش از ۲۰۰ شرکت برزیلی صادرات به آرژانتین را متوقف کرده‌اند یا به دلیل کمبود ارز خارجی، پولی از آرژانتین دریافت نکرده‌اند.

برزیل بزرگترین شریک تجاری آرژانتین است و توافق در زمینه حذف دلار می‌تواند فرصت تنفسی برای بوئنوس آیرس ایجاد کند زیرا آرژانتین در مواجهه با کمبود دلار قصد دارد که ابزارهای جدیدی برای ادامه تجارت پیدا کند.

آرژانتین هفته گذشته با پکن به توافقی رسید که بر اساس آن قرار است در ازای واردات از چین، یوان پرداخت کند.

داسیلوا نیز ماه گذشته در سفر به چین از توافق دو کشور برای استفاده از یوان در مبادلات تجاری دو طرف استقبال کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها