۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
لزوم احتیاط سهامداران در خرید سهام پرریسک

در برنامه بورسان چهارشنبه همراه با محمد نوربخش، کارشناس بازار سرمایه به بررسی بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان چهارشنبه همراه با محمد نوربخش، کارشناس بازار سرمایه به بررسی بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداختیم. وی در ابتدا به ارزیابی وضعیت فعلی بازار سهام پرداخت و اعتقاد داشت: وضعیت بورس تهران از نظر بنیادی مساعد است اما سود دلاری شرکت‌ها کاهش یافته است که دلیل آن افزایش نرخ گاز، برق و مواد اولیه است. در این بین شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه با فشارهایی از سوی دولت روبرو هستند که شرایط اقتصاد کلان و کسری بودجه دولت نگرانی‌ها را نسبت به نمادهای بزرگ بورس افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ دلار اصلی‌ترین محرک رشد اخیر بورس بوده است اما دخالت‌های دولت و به رسمیت نشناختن مالکیت شرکتی یک ریسک بزرگ را برای تحلیلگران نسبت به سهام بزرگ ایجاد کرده است. در رشد اخیر بورس به دلیل عقب ماندگی آن از بازارهای موازی شاهد ورود پول به سهام کوچک بازار هستیم که اکثر آن‌ها نیز پروژه می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نگرانی سیاست‌گذار نسبت به تکرار تجربه تلخ سال ۹۹ اعتقاد داشت: مداخله مستقیم دولت در بازار سرمایه برای جلوگیری از تکرار این موضوع را شاهد هستیم که تغییر سقف مجاز برای صندوق‌های درآمد ثابت و افزایش عرضه در نمادهای بزرگ از نشانه‌های آن است. اما سیاست‌گذار باید توجه داشته باشد این دخالت‌ها تنها پول را به سمت نمادهای کوچک بازار سرمایه هدایت می‌کند و به دلیل نداشتن بنیاد قوی در بسیاری از سهامی که پروژه می‌شوند، مشکلات بزرگتری را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    کیفیت صدا بسیار بد بود
  • امید IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    با سلام؛ سپاس فراوان به جهت ارائه محتوای فاخر ولی متاسفانه کیفیت صدا فوق العاده پایین بود

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار