۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
انتشار اوراق مرابحه سهام کلید خورد

مراسم رونمایی از اولین اوراق مرابحه سهام با حضور مدیران عامل تامین سرمایه دماوند و گروه مالی شهر برگزار شد.

فردای اقتصاد: شرکت تامین سرمایه دماوند برای اولین بار اوراق مرابحه سهام را به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان برای گروه مالی شهر منتشر کرد.

توسعه ابزار تامین مالی در بازار سرمایه از موارد مهمی است که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر اقدامات نوینی در این حوزه در حال انجام است. که می‌توان گفت اوراق مرابحه سهام یکی از ابزارهای نوین تامین مالی برای هلدینگ‌هاو شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.

اوراق مرابحه سهام به پشتوانه همان دارایی خریداری شده منتشر می‌شوند و منجر به تامین مالی شرکتی می‌شود که نیاز به نقدینگی دارد. علاوه‌براین، با پرداخت سود به سهامدارانی که در این دارایی سهیم هستند بازدهی معینی برای این نوع سرمایه‌گذاری نیز ایجاد می‌کند.

این در حالی است که تا پیش از این اوراق اجاره سهام نیز در بازار سرمایه معرفی شده بود اما به دیلیل پیچیدگی‌هایی که این اوراق در بخش اجرا و همچنین تضامین مورد نیاز برای انتشار نیاز داشتند، آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفتند. اما اوراق مرابحه سهام برخلاف اوراق اجاره سهام، پیچیدگی‌های قبلی را نداشته و  مستقیما بر بازار سهام اثر خواهد داشت.

از طرفی، این ابزار امکان اهرم برای هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری فراهم می‌کند که منجر به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت‌تر هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد. علاوه بر این، با اوراق رابحه سهام تجهیز منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در سهام نیز تامین خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار