۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
سرنوشت پتروشیمی در یک دهه آینده

سیدرحیم شریف موسوی، نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی مروارید معتقد است بدون ارتباط با دنیا، صنعت پتروشیمی که یک صنعت صادرات‌محور است، امکان رشد نخواهد داشت.

فردای اقتصاد: سیدرحیم شریف موسوی، نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی مروارید در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» سرنوشت صنعت پتروشیمی در یک دهه آینده را پیش‌بینی کرد. وی با انتقاد از اینکه شایسته‌سالاری در انتصابات کمتر دیده می‌شود، معتقد است این موضوع باعث شده در صنعت پتروشیمی در جایگاه اصلی خود در دنیا قرار نگیریم. به گفته شریف‌موسوی، بدون ارتباط با دنیا، صنعت پتروشیمی که یک صنعت صادرات‌محور است، امکان رشد نخواهد داشت.

شریف موسوی یکی از منتقدان وزارت نفت بوده و معتقد است که جایگاه صنعت پتروشیمی در این وزارتخانه کم‌رنگ است. وی با بیان اینکه باید از فرصت‌سوزی در صنعت پتروشیمی جلوگیری کرد، پیش‌بینی می‌کند در یک دهه آینده دوره نفت تمام می‌شود. 

این گفت‌وگو یکی از گفت‌وگوهای مجموعه «مدیران» است که در رسانه «فردای اقتصاد» تولید شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    مشکل صنعت پتروشیمی عدم مدیران کارآمد است..در چند سال آینده با مشکل مدیران با تجربه مواجه هستیم.
  • محمد محمدحسینی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    در حوزه تکنولوژی ضعفهای جدی داریم. اساسا نگاه توسعه ای به شیوه ای که ۲۰ سال پیش ماهشهر و عسلویه توسعه پیدا کرد دیگر قابل اجرا نیست. باید به جد مراکز پژوهشی دستیابی به دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش در کشور راه اندازی و تولید لایسنس های مشترک با هلدینگها کلید بخورد.
  • رضا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    راست میگه اصلا بلد نیست صحبت کن مدیر مملکت

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار