۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
اخطار جدید وزارت کار / کارگران از این کارفرمایان شکایت کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بر پرداخت حقوق کامل کارگران توسط کارفرمایان تاکید کرد و گفت: کارفرمایان حق اخذ سفته از کارگران حین استخدام را ندارند و قانون‌گذار اجازه‌ای به آن‌ها نداده است، در صورت بروز این تخلف طبق قانون برخورد می‌کنیم.

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم: وحید وزیری‌راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حاشیه نشست هم‌اندیشی نمایندگان سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان با استاندار قم، طی سخنانی اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید به مناسبت هفته کار و کارگر نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی دیداری را با استاندار قم داشتند.

وی افزود: در این دیدار دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات کارگران و کارفرمایان مطرح شد و استاندار قم نیز دستور پیگیری مسائل را صادر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: باتوجه به تجربه‌ موفقی که در سنوات گذشته تعاونی‌های کارگری داشتند، استاندار قم تاکید کرد که در این دوره نیز از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در بحث خانه‌دار شدن کارگران استفاده شود.

وزیری‌راد در خصوص تخلفات بعضی از کارفرمایان و سواستفاده از کارگران، تاکید کرد: در برخی موارد داشته‌ایم که کارفرمایان حین استخدام کارگران از آن‌ها سفته اخذ می‌کنند، این موضوع بر خلاف قانون است و قانون‌گذار هیچ حقی به کارفرمایان در این زمینه نداده است.

وی افزود: اداره‌کار ۵ هزار بازرسی ادواری از واحدهای مختلف داشته است، در بین این واحدها اگر به همچین موضوعی برخورد کنیم وظیفه ذاتی ما و اداره‌کل تامین اجتماعی استان این است که برخورد قانونی با کارفرما انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ابراز کرد: اگر موردی پیش‌آمده و اخذ سفته از سوی کارفرما مطرح شده، کارگران عزیز این تخلف را به اداره‌کار گزارش دهند و ما نیز پیگیر این تخلف در مراجع قانونی هستیم‌.

وی در پایان عنوان کرد: تخلفات دیگری که گاهی اوقات در سایر استان‌ها شاهد هستیم بحث کاهش پرداخت دستمزد کارگران است. در صورت بروز این اتفاق در استان تیم نظارتی و بازرسی ما به آن واحد متخلف اعزام می‌شود و به هرمیزان که از حقوق کارگران کاسته شده باشد، از حساب کارفرما برداشت و به حساب کارگران واریز می‌کنیم‌.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها