برنامه کامل بورسان ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

پاسخ سازمان بورس به ابهامات سهامداران

محمدرضا بیک‌زاده، کارشناس بازار سرمایه و ولی‌الله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و مهدیه علیجانی، کارشناس بازار سرمایه
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
پاسخ سازمان بورس به ابهامات سهامداران

بورس امروز همانطور که پیش بینی می‌شد، توانست روز متعادل و مثبتی را سپری کند و روند معاملاتی متفاوتی را در گروه‌های مختلف پشت سر بگذارد.

فردای اقتصاد: نگاهی به معاملات بازار سهام از ابتدای اردیبهشت ماه به خوبی نشان می‌دهد که گویا دیگر خبری از صعودهای دسته جمعی نیست و بعضا شاهد چرخش پول در بین صنایع و افزایش اقبال در برخی گروه‌ها به دلایل مشخصی هستیم. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری توانست با یک افزایش ۰.۸۲ درصدی همراه شود و خود را به محدوده ۲.۵۳۵ میلیون واحدی برساند. در سمت مقابل شاخص هم‌وزن بار دیگر توانست عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و با یک جهش ۱.۷ درصدی مواجه شود که عمده دلیل آن نیز به تقاضای خوب دو گروه بانکی و خودرویی ارتباط داشت. ارزش معاملات خرد سهام نیز در بازار امروز با ثبت عدد ۲۵۲۱۳ میلیارد تومانی در سطوح خوب روزهای اخیر خود ایستاد و رکورد ۲۹ ماهه خود را جابجا کرد. از سمت دیگر شاهد ورود پول ۲۲۱۷ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی به چرخه سهام بودیم.

در بخش اول برنامه امروز همراه با محمدرضا بیک‌زاده، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی معاملات بورس امروز و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. بیک‌زاده در ابتدای سخنان خود به پتانسیل بورس برای ادامه روند صعودی اشاره کرد و اعتقاد داشت که بازار سهام همچنان با اهداف خود فاصله دارد.

در بخش دوم برنامه همراه با ولی‌الله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، به بررسی برخی از ابهامات موجود از سمت سهامداران پرداخته شد. جعفری در ابتدای صحبت‌های خود توضیحات کاملی را در رابطه با دلایل بسته شدن نمادها در تابلوهای بورس، فرابورس و بازار پایه بیان داشت و عنوان کرد که اکثر بازگشایی‌های بیش از یک هفته‌ای در بازار سهام، صرفا در تابلوهای زرد و نارنجی و قرمز بازار پایه رخ می‌دهد که این اتفاق نیز در سه بخش دسته‌بندی می‌شوند.

در بخش سوم برنامه نیز همراه با مهدیه علیجانی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی آخرین معاملات بورس کالا طی هفته گذشته پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محسن IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    ولا دیگه تحمل نداریم فروش سهام عدالت چی شد