۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
شرایط بورس تهران بحرانی شد؟

عظیم ثابت، کارشناس ارشد بازار سرمایه و دبیر کل جدید کانون کارگزاران در برنامه بورسان یکشنبه به بررسی بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان یکشنبه همراه با عظیم ثابت، کارشناس ارشد بازار سهام به بررسی بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداختیم. وی همچنین که به تازگی به عنوان دبیر کل کانون کارگزاران انتخاب شده است از مهم‌ترین اولویت‌های خود در این سمت سخن گفت.

عظیم ثابت در ابتدا به ریزش سنگین بورس امروز اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که آیا امروز زنگ خطر جدی برای بورس ۱۴۰۲ به صدا درآمده است؟ عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد ریزش فعلی بورس یادآور تحولات بورس در مرداد ۹۹ باشد چراکه بسیاری از مولفه‌های بازار سرمایه تغییر کرده است. بازارهای موازی به صورت قابل توجهی رشد کرده و نقدینگی نیز هرروز در حال افزایش است از سوی دیگر شرکت‌های بورسی در ۲ سال اخیر اصلاح قیمت داشته اند؛ پس به نظر می‌رسد که اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع یک اصلاح کوتاه مدت است که  با توجه رشد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در بسیاری از نمادها در روند صعودی اخیر این موضوع قابل پیش‌بینی بود. باید توجه داشت که خروج پول حقیقی سنگین در روز یکشنبه نیز به رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران برمی‌گردد.

او در ادامه به اخبار انتصاب خود به عنوان دبیرکل کانون کارگزاران واکنش نشان داد و از مهم‌ترین اولویت‌های در این جایگاه سخت گفت؛ وی اعتقاد داشت: من بر موضوع همگرایی در بازار سرمایه تاکید دارم و این بازار بازاری برای همه سرمایه‌گذاران است و از این رو باید زیرساخت‌های لازم برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران ایجاد شود. باید در دوران رونق و رکود برنامه‌هایی در نظر گرفته شود که متناسب باشرایط بازار سهام، اعتماد کافی در سهامداران برای سرمایه‌گذاری بلندمدت ایجاد شود. هرچند که پیشبرد این اهداف کار ساده‌ای نیست و افزاد با سلیقه‌های مختلف در بورس تهران حضور دارند اما در سال‌های اخیر اقدامات موثری در این حوزه انجام گرفته است و بازار سرمایه به ابزارهای خوبی در سمت صندوق‌های جدید و توسعه بازار مشتقه مجهز شده است تا از تکرار تجربه‌هایی مشابه سال ۹۹ جلوگیری شود. البته در هسته معاملات همچنان مشکلاتی وجو دارد که اقدامات مقتضی درداین خصوص باید انجام شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    سلام ببینیم با اعتماد مردم چہ میکنید شماھا راست میگوید یا دلالان ارز طلا خودرو
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    شروع شد دزدی مال خودتان است ببرید وبخورید از این مال حرام بازار را می توانید یک ما به این صورت نگاه دارید تا خوب جیبتان پر شود انشاالله که هرچه از ما برمی دارید بشود سرطان برای همه انهایی که پول مردم که سرمایه خود را گذاشته اند تا سودی نصیب شان شودولی افسوس که دزدان پیدا شدن خدا لعنت کند کسی را که ب

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار