۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
فاصله گرفتن کامودیتی‌ها از فضای ترس

در برنامه بورسان همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل، آخرین روند و تحولات بازار جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل، آخرین روند و تحولات بازار جهانی مورد بررسی قرار گرفت. وی در ابتدا عنوان کرد که با ورود به ماه می و توجه به روند گذشته بازارهای سهام در این ماه، بازارهای سهام با وجود اخبار قابل توجه از داده‌های تورمی آمریکا و نگرانی از بحران در شبکه بانکی چندان متاثر نشدند. به نظر می‌رسد اختلاف نرخ بهره آمریکا و اروپا، احتمال رشد دلار آمریکا را کاهش داده است و همین موضوع می‌تواند محرک مثبتی برای کامودیتی‌ها در ادامه سال باشد.

وی افزود: انتشار اعداد اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا حاکی از آن است که همزمان با افزایش سیاست‌های انقباضی، میانگین ساعتی دستمزدها رشد ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است و امکان رسیدن به اهداف تورمی ۲ درصد برای فدرال رزرو دور از انتظار است و احتمالا نرخ بهره در سطوح فعلی ثابت خواهد ماند چراکه بازار به قدری از المان‌های دیگر تغذیه می‌شود که سیاست‌های انقباضی نرخ بهره تاثیر چندانی بر روند بازارهای جهانی ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار