۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
زمان احتمالی ارسال پاسخ ایران به آمریکا

نورنیوز: بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۵،۹۴۹ واحدی (معادل ۰.۴۱ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۴۳ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۳،۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در بین نمادها خساپا، خاور و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۳۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ونیرو و فزر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای حکشتی و خودرو داشتند.

حضور روحانیون در بانک‌ها قطعی شد / با تصویب این طرح، بیش از ۲۰هزار روحانی در بانک‌های ایران مشغول به کار می‌شوند. 

۲۰۰ دستگاه هایما سفید که با قیمت پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد با میانگین قیمتی ۷۵۳میلیون و ۳۴۲هزار و ۵۰۰ تومان و رقابت ۱.۴۶ درصدی معامله شد. هایما S7 مشکی بدون رقابت، در همان قیمت پایه معامله شد. 

قیمت بلوک سایپا پایه هر سهام 3442 ریال (بدون احتساب ارزش مدیریتی) برآورد گردید.

رئیس سازمان ملی استاندارد: خدمات پس از فروش در صنعت خودرو اجباری شده و تا پنج سال افزایش می‌یابد. 

رئیس سازمان خصوصی سازی: کار واگذاری سهام خگستر ، وساپا و ورنا در ایران خودرو و سایپا به انتها رسیده است.

وزیر اقتصاد: درآمد نفتی ایران پنج برابر بیشتر از سال گذشته شد. 

بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که اجرای آزمایشی ریال دیجیتال را در شهریور ماه آغاز می‌کند اما رئیس کل بانک مرکزی به تازگی اعلام کرده که تا پایان شهریورماه اجرای آزمایشی ریال دیجیتال آغاز خواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا: من پاسخ را از ایالات متحده دریافت کردم. اکنون بر عهده ایران است که به آنها (پاسخ آمریکایی‌ها) جواب دهد. ما به لحظه حساس رسیده‌ایم. من خوشبین هستم، این آخرین میلی متر است. این (به نتیجه رسیدن مذاکرات وین) دنیا را کمی امن‌تر می‌کند.

فارس: انتظار می‌رود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران رایزنی و موضع خود را ارائه کند.

معاون وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده در دیدار با علی باقری بر اهمیت طی مسیر در زمینه احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشته «دیوید بارنیا» رئیس موساد در روزهای آینده و به‌عنوان بخشی از تشدید تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، به‌همراه دیگر مقام‌های ارشد این رژیم به واشنگتن سفر می‌کند.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور پاسخ خود را به نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه داده و امیدوار است که نتیجه مثبتی حاصل شود.

کاخ سفید: هنوز شکاف هایی بین طرف های توافق هسته ای با ایران وجود دارد. اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد حل مشکلات دشوار خواهد شد.

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل: گفتگو با واشنگتن از تلاش برای امتیاز دادن به سپاه پاسداران جلوگیری کرد. ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه از خطرات توافق هسته ای با ایران آگاه هستند. توافق فعلی پیشنهادی با ایران خطرناکتر از توافق وین ۲۰۱۵ است.

نورنیوز: بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: موضوع پاسخ طرف آمریکایی در جلسات تخصصی و کارشناسی در حال بررسی است. زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم برای اینکه بگویم چه زمانی پاسخ ایران داده خواهد شد.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار