۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
میشل اوباما کارآفرین می‌شود؟

فردای اقتصاد: میشل اوباما، همسر باراک اوباما و بانوی اول سابق آمریکا، از راه‌اندازی یک شرکت غذا و نوشیدنی سالم خبر داد تا به والدین «محصولات سالم‌تر و با طعم عالی» برای فرزندانشان ارائه کند.

میشل اوباما در سخنرانی خود در جشنواره «آینده همه چیز» وال استریت ژورنال گفت: من آموخته‌ام که در این موضوع، اگر می‌خواهید بازی را تغییر دهید، نمی‌توانید فقط از بیرون کار کنید. باید وارد کار شوید – باید راه‌هایی برای تغییر خود صنعت غذا و نوشیدنی پیدا کنید. من مفتخرم که راه‌اندازی ملی شرکتی را اعلام کنم که نه تنها برای ارائه محصولات بهتر، بلکه برای شروع رقابتی به سمت اوج طراحی شده است که کل صنعت غذا را متحول خواهد کرد.

او در این جشنواره گفت که در حال راه‌اندازی شرکت "پلزی نوتریشن" است. اولین محصول آن، "پلزی" یک آب میوه برای کودکان است که حاوی ۷۵٪ قند کمتر نسبت به آب میوه‌های ۱۰۰٪ معمولی است.

پلزی هم‌اکنون در برخی از خرده‌فروشی‌های بزرگ در دسترس است، و این شرکت قصد دارد در سال‌های آینده میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌های دیگری را با تمرکز بر کاهش محتوای قند و کاهش شیرینی برای کمک به تنظیم ذائقه کودکان برای تمایل کمتر به مصرف شیرینی عرضه کند .

سمت بانوی اول سابق آمریکا در این شرکت مواد خوراکی، یکی از بنیانگذاران و "شریک استراتژیک" است و این شرکت به عنوان یک شرکت عام المنفعه با "مأموریت ایجاد استانداردهای بالاتر برای نحوه تولید و بازاریابی غذا و نوشیدنی برای کودکان در آمریکا" فعالیت خواهد کرد.

میشل اوباما در نقش خود به عنوان بانوی اول، کمپین " Let’s Move" (بیایید حرکتی کنیم) را رهبری کرد، برنامه‌ای با هدف پایان دادن به چاقی در دوران کودکی. مهمترین دستاورد آن کمپین تصویب قانون «کودکان سالم و بدون گرسنگی» در سال ۲۰۱۰ بود که طی آن استانداردهای تغذیه برای ناهار مدرسه در سطح فدرال ایجاد شد.

کمپین " بیایید حرکتی کنیم " با وجود انتقادات جمهوری‌خواهان، شرکت‌های مواد غذایی، متخصصان ناهار مدارس، و - شاید واضح‌تر از همه - خود بچه‌های مدرسه که برخی از آنها با انتشار عکس‌های ناخوشایند از وعده‌های غذایی در رسانه‌های اجتماعی نارضایتی خود را از قوانین جدید ناهار مدرسه ابراز کردند، همچنان به حیات خود ادامه داد.

سی‌ان‌ان قبلا گزارش کرده بود که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرده بود که شیوع چاقی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در بین کودکان ۲ تا ۴ ساله ۴۳ درصد کاهش یافته است. به رغم این تلاش‌ها اما نرخ چاقی در بین کودکان ۶ تا ۱۱ ساله افزایش یافت که کارشناسان آن را نشانه‌ای از این دانستند که برخی از تلاش‌ها در دولت اوباما ممکن است راه حلی قطعی نبوده باشد.

دفتر اوباما در بیانیه خبری اعلام کرد که ایالات متحده در یک "بحران بهداشتی مرتبط با تغذیه" قرار دارد و مدعی شد که کودکان "بسیار بیش از حد" شکر مصرف می‌کنند.

منبع: CNN

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار