۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
تاثیر زنان صنعت تکنولوژی بر رشد تولید ناخالص جهانی

حضور زنان در صنعت فناوری می‌تواند ۲ تریلیون دلار تولید ناخالص جهانی را افزایش دهد.

فردای اقتصاد - صنعت نوآوری از گذشته تاکنون تحت تسلط مردان بوده است. امروزه اما زنان در حال برداشتن گام‌های مهمی در این حوزه هستند و با دیدگاه‌های تازه و ایده‌های نوآورانه استارتاپ‌های فناوری را ایجاد می‌کنند که متنوع‌تر و فراگیرتر هستند.

طبق گزارش سیتی‌گروپ  حضور زنان در صنعت فناوری می‌تواند ۲ تریلیون دلار تولید ناخالص جهانی را افزایش دهد. این موضوع اهمیت ایجاد فرصت‌های بیشتر و حمایت از زنان را برای فعالیت در مشاغل فناوری را برجسته می‌کند و بدیهی است که با ابتکارات بیشتر می‌توان زنان را برای ایفای نقش در این صنعت تشویق و حمایت کرد.

بر اساس گزارش سی تی گروپ ویژگی منحصر به فرد زنان کارآفرین این است که با همدلی، همکاری و خلاقیت موانع شغلی را در صنعت خود می‌شکنند و راه را برای ورود نسل جدید بانوان به فناوری را هموار می‌کنند.

علی رغم تمام موارد گفته شده؛ داده‌های پلتفرم PitchBook حاکی از این است که طی سال گذشته در ایالات متحده، تنها ۲.۱ درصد از کل جذب سرمایه‌ استارتاپی (جسورانه) برای شرکت‌هایی بوده که توسط زنان تاسیس شدند. این موضوع بر گپ  جنسیتی در فرایند جذب سرمایه جسورانه تاکید می‌کند و نیاز سرمایه‌گذاری بیشتر در استارتاپ‌های تحت مدیریت زنان را برجسته می‌کند.

یکی از شرکت‌های موفقی که توسط کارآفرین خانم تاسیس شده Realiste است که در دبی مستقر بوده و تعداد قابل توجهی از زنان در این شرکت کار می‌کنند. Realiste شرکت فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به منطقه منا( MENA ) خدمات‌رسانی می‌کند. آناستازیا دنیسوا، مدیرعامل این شرکت است که با همکاری ۲۷ توسعه‌دهنده، بیش از ۵۰ هزار کاربر را جذب کرده اند و یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌ها در حوزه‌ی خریدوفروش املاک است.

مدیرعامل Realiste معتقد است: زنان کارآفرین دیدگاه منحصر به فردی را برای رهبری در فناوری به ارمغان می‌آورند که می‌تواند در حل مشکلات بسیار کارآمد باشد. بسیار خوشحالیم که طی سال‌های اخیر حضور زنان در بازار کار استارتاپی منطقه MENA افزایش یافته است.

طبق گزارشی از بنیاد آینده دبی، زنان در حال حاضر ۴۵ درصد از نیروی کار استارتاپی امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند که این آمار افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی روند رو به رشد تنوع جنسیتی در صنعت نوآوری منطقه MENA است.

بر اساس این گزارش  از زنان کارآفرین برای حضور در صنعت نوآوری هنوز هم به حمایت احتیاج دارد. این حمایت‌ها می‌توانند به صورت: گسترش خدمات پشتیبانی، افزایش فرصت‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات به زنان کارآفرین و ترویج فرهنگ حضور زنان کارآفرین در بازار کار باشند. با ارائه این منابع و فرصت‌ها، می‌توانیم به ایجاد صنعتی فراگیرتر و عادلانه‌تر کمک کنیم که نه تنها برای زنان کارآفرین، بلکه برای صنعت فناوری و به‌طور کلی اقتصاد سودمند باشد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار