برنامه کامل خط سود ۱۹ اردیبهشت

مارگارین به دوران سوددهی بازمی‌گردد؟

جلال کوثری، معاونت مالی و اقتصادی شرکت مارگارین و سروش بهرامی، تحلیل‌گر فردای اقتصاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مارگارین به دوران سوددهی بازمی‌گردد؟

برنامه خط سود امروز به واکاوی ماجرای اخراج شرکت مارگارین از تابلوی بورس و آخرین وضعیت عملیاتی این شرکت اختصاص داشت.

فردای اقتصاد: برنامه خط سود امروز به واکاوی ماجرای اخراج شرکت مارگارین از تابلوی بورس و بررسی وضعیت عملیاتی این شرکت اختصاص داشت. سهام شرکت مارگارین با نماد غمارگ آخرین بار روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ معامله شد و از آن پس به دلیل عدم رعایت دستورالعمل افشای اطلاعات، این نماد تعلیق بوده است و در 12 اردیبهشت ماه لغو پذیرش شد و با حذف از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، به بازار پایه فرابورس منتقل شد. در همان زمان ولی الله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه «بورسان» فردای اقتصاد درباره لغو پذیرش شدن سهام شرکت مارگارین با نماد «غمارگ» عنوان کرد: سال مالی این شرکت به انتهای خرداد ماه ۱۴۰۱ منتهی می‌شد، اما این شرکت در موعد مقرر که تا انتهای مرداد سال گذشته بود، صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد و به تذکرات سازمان نیز توجهی نداشت از این رو سازمان بورس طبق دستورالعمل‌های موجود این شرکت را لغو پذیرش کرد و این موضوع نیز به گونه‌ای نبوده که به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد و بارها تذکرات مورد نیاز داده شده بود.

در  برنامه خط سود امروز، جلال کوثری، معاونت مالی و اقتصادی شرکت مارگارین، آخرین شرایط از وضعیت عملیاتی شرکت و جزئیات اخراج نماد «غمارگ» از تابلوی بورس مورد بررسی قرار داد. کوثری در ابتدای سخنان خود به دلیل اخراج نماد شرکت مارگارین از بورس و انتقال به بازار پایه اشاره کرد و در ادامه گفت: از شروع سال مالی جدید شرکت، اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است که دلیل عمده آن به تغییرات در ترکیب هیات مدیره و بهبود شرایط عملیاتی باز می‌گردد که نتیجه آن را می‌توان به خوبی در گزارش‌های ماهانه شرکت در سامانه کدال مشاهده کرد.

کوثری در رابطه با اینکه شرکت در ابتدای دهه ۹۰ تولیدی بالغ بر ۱۸۰هزار تن در سال داشت اما در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴ هزار تن تولید کرده است عنوان کرد: دلیل اصلی افت تولید شرکت طی سال‌های گذشته به تغییرات متعدد مدیریتی در شرکت‌های بالادست مارگارین همچون سرمایه‌گذاری ملی و بانک ملی و همچنین اعمال تحریم‌های سنگین بر این دو نهاد بازمی‌گردد و مارگارین به اجبار روغن خام خود را با چالش بسیار به وسیله واسطه‌های متعددی تامین می‌کرد. اکنون اما با توجه به تغییرات مدیریتی و استفاده از تامین‌کننده‌های داخلی، شرایط تولید و فروش شرکت بسیار تغییر کرده به طوری که در ۳ ماهه زمستان سال گذشته، موفق به تولید ۲۳ هزار تن محصول شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت با وجود واردات روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی، نتوانست مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کند، عنوان کرد: تغییرات مدیریتی زودهنگام در شرکت و نبود تخصص کافی در مدیریت‌های قبلی نسبت به صنعت روغن، شرایط سخت گذشته را برای شرکت رقم زد اما اکنون با تیم مدیریتی متخصص و باسابقه، شرکت در جهت بسیار خوبی قدم برمی‌دارد. کوثری در ادامه به بررسی آخرین جزییات از اظهار نظرهای مردود حسابرس پرداخت. وی عنوان کرد که عمده این بندها به عدم وجود اطلاعات کافی از وضعیت مالی شرکت و نبود داده و ارقام مشخص بازمی‌گردد برای مثال در آن زمان شرکت در دریافت نرخ و ارقام دقیق از تامین‌کنندگان خارجی ناتوان بود. معاون مالی و اقتصادی مارگارین در ادامه صحبت‌های خود از طرح‌های توسعه شرکت گفت و در نهایت عنوان کرد که مدیریت مارگارین تلاش و ممارست بسیاری انجام داده است تا بتواند نماد غمارگ را در تابلوی بورس حفظ کند و احتمال این موضوع بسیار بالاست.

در بخش دیگری از این برنامه، سروش بهرامی، تحلیلگر فردای اقتصاد، به بررسی آخرین خبرها از تحولات شرکتی طی هفته گذشته پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمید حماسی NO ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    چرا ساختن نیروگاه برای فولاد مبارکه درست نیست؟ تو کشور‌های دیگه هم صنایع‌ای که به انرژی بسیار زیاد نیاز دارند تو صنعت برق سرمایه گذاری میکنند و خودشون رو هج میکنند در خصوص افزایش قیمت انرژی
  • مجید IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    ضمن عرض تشکر ازبرنامه وموضوع خوبتون راجب شرکت مارگارین ای کاش برنامه های بیشتری با مدیران شرکت مارگارین بزارین تا شفافیت بیشتر منجر ب بازگشایی سهامش بشه وای کاش دقیق این سوال هم میپرسیدید ک تا کی منتظر بازگشایی باید بمونیم
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    از مهمانان و کارشناسان بخواهید فارسی را درست صحبت کنند. شلف فروشگاه یعنی چه. لطفا بگویید قفسه فروشگاه. . با تشکر.
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    یکساعت ارتباط تلفنی با مارگارین گرفتید و هر سوال بی ربطی رو پرسیدید بعد درباره اینکه کی نمادش باز میشه نپرسیدید! به نظرم بعد 9 ماه حرص جور خوردن سهامدار اینکار شما توهین آگاهانه به سهامداران مارگارین بود. برای من مهم نیست کی مدیران مارگارین دست از دزدی میکشن. برای من چیزی که مهم باز شدن نماده.
  • امیر سلامی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    پس چرا باز نمیشه؟چراسهم رشد قیمتی نداره؟جناب کوثری دادن آمار وارقام اسان است اما عملکرد سهم چیز دیگری را نشان میدهدچراسهامدار باید چوب ناکارامدی مدیران رابخوردارزهای بلوکه وهمچنین برای روغن های فاسد شده در انبارچه پاسخی داریدوهمه چیز را گردن تحریم ها می اندازید؟دیگرکارخانه جات روغن مشکلات شماراندارن
  • محمدرضا یوسفی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    سود چندساله سهام مارگارین چه می شود
  • مرتضی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    لطفا ابتدا روی کیفیت صدای میهمان دقت بفرمایید که انقدر قطع و وصل نشه واقعا صدا بی کیفیته

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار