۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
اطلاعیه مهم درباره حکم و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی به سوالی پیرامون زمان برقراری حکم بازنشستگی و استحقاق درمان در بازه زمانی تا صدور حکم قطعی بازنشستگی پاسخ داد.

ایسنا:حسینعلی میرزایی در پاسخ به این سوال که «فاصله زمانی پایان کار تا برقراری حکم بازنشستگی چقدر است؟ آیا استحقاق و اعتبار درمان در بازه زمانی مذکور برای فردی که درخواست بازنشستگی داده برقرار است؟» اظهار کرد: بله، مشکلی برای دریافت خدمات درمانی از سوی فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده است وجود ندارد.

وی افزود: اگر فردی شاغل باشد، در صورت برخورداری از شرایط قانونی ( وفق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و تبصره های ذیل آن)، امکان بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی را پیدا می‌کند و به محض ارائه درخواست بازنشستگی‌اش همکاران ما نامه استعلام ترک کار وی را از کارگاه محل اشتغال، صادر و پس از ارائه پاسخ استعلام، برایش پیش‌نویس حکم بازنشستگی می‌زنند.

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر هم فرد شاغل نباشد از تاریخ ارسال درخواست، پیش‌نویس حکم برای وی نیز صادر و از فرد شماره بانکی می‌گیرند. در هر دوصورت، ماهانه و تا زمان صدور حکم قطعی، مبلغ مستمری علی‌الحسابی برای فرد واریز می‌شود و در نهایت پس از صدور حکم بازنشستگی (قطعی)، مبلغ مابه‌التفاوت نیز برای وی محاسبه و لحاظ خواهد شد.

میرزایی درباره استحقاق درمان این افراد نیز گفت: استحقاق درمان فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده و همچین اعضای تحت تکفل وی برقرار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 41
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسداله قربانی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    از اجرای انجام کارتشکر می کنیم امیدواریم ۲۵در مانده همسانسازی هرچه زودتر اجرا وپرداخت شود
  • اسداله قربانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    امیدواریم دوران سختی وتحمل گرانی وتورم به سر آمده وهمه مسئولان وبازنشستکان ومستمری بگیران باخیالی راحت و وجدانی آسوده بقیه عمر رابدون دیون به گردن سپری کنندکه هم مورد رضایت خدا وبندگان خداقرار گیرند
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      به همین خیال باش اینهاخلق شدندفقط برای زجردادن ما.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      احسن بشما همدرد بازنشسته غیر خودی سازمان تامین اجتماعی
  • امیر یاوری IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    Nice

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها