۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
خارجی‌ها ال ۹۰ ایرانی را مسخره کردند

یک رسانه فرانسوی خودرو کادیلا یا ال ۹۰ ایرانی که به‌عنوان محصول جدید گروه خودروسازی سایپا شناخته می‌شود را مورد نقد و بررسی قرار داد.

گروه خودروسازی سایپا مدتی قبل از پروژه پی ۹۰ یا نسخه ایرانیزه شده ال ۹۰ با نام تجاری کادیلا پرده برداشت. در همین راستا یکی از سایت‌های فرانسوی حوزه خودرو طی مقاله‌ای با نام «زندگی جدید برای نسل اول لوگان در ایران» خودرو کادیلا سایپا را مورد نقد و بررسی قرار داد که در ادامه جزییات آن را مشاهده می‌کنید:

این خبرنگار در خصوص طراحی کادیلا عنوان کرد در نمای جلو نمی‌توان شباهت زیادی با داچیا پیدا کرد. چراغ‌ها نیز از طراحی زیبایی برخوردارند، اما سپر با دو ورودی هوای بزرگ و دو بخش مشکی رنگ در طرفین به همراه مه‌شکن‌ها بیشتر مناسب خودروهای اسپرت بوده و این سبک طراحی برای یک سدان ۱۰۰ اسب بخاری مناسب نیست.

طبق گفته این خبرنگار، نمای عقب کادیلا به محصولات روز رنو نزدیک بوده و همچنین نمای کناری این خودرو نیز به داچیا شباهت زیادی دارد. در خصوص بخش داخلی نیز پوسته کلی داشبورد کاملا قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما طراحان سعی کردند با مانیتور، کلاستر و غربیلک فرمان جدید آن را به‌روز کنند.

این خبرنگاری فرانسوی هنگام پرداختن به مشخصات فنی کادیلا به شباهت موتور ME۱۶ سایپا به موتور EC۵ گروه پژو–سیتروئن اشاره‌ای نکرد. این موتور دارای فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی بوده و به‌طور پایه از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده تا بتواند در مجموع قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ سری SE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در نسخه اتوماتیک نیز به موتور ۶ سرعته اتوماتیک DAE مجهز خواهد شد.

به‌طور کلی فرانسوی‌ها کادیلا را به‌عنوان خودرویی رومانیایی می‌دانند که پس از ۱۹ سال بار دیگر احیا شده است. هرچند طراحان سعی کردند چهره‌ای متفاوت را برای آن ایجاد کنند، اما کماکان این خودرو در برخی از بخش‌ها از جمله نمای کناری و بخش داخلی به لوگان شباهت زیادی دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها