۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
خرید میوه از تره‌بار چقدر به‌صرفه است؟

بررسی‌های میدانی نشان می|‌دهد که خرید میوه از تره‌بار می‌تواند هزینه خرید میوه و سبزیجات را به کمتر از نصف کاهش دهد.

فردای اقتصاد: افزایش شدید هزینه‌های زندگی و قیمت مواد غذایی موجب شده تا میوه و سبزیجات از سبد بسیاری از خانوارها حذف شود و مصرف آن بسیار کاهش یابد. به طوری که اخیرا هم رئیس اتحادیه بارفروشان هم گفته بود با وجود این که تولید و عرضه میوه نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر شده است، به علت گرانی‌ها تقاضا و خرید میوه نصف شده است. چنین شرایطی اهمیت خرید میوه ارزان را دو چندان کرده است. به همین علت به یکی از مراکز میوه و تره‌بار مرکز تهران سری زدیم و قیمت برخی میوه‌ها را با میوه‌فروشی‌های همان محله مقایسه کردیم.

بررسی‌های میدانی فردای اقتصاد نشان می‌دهد که قیمت میوه و سبزیجات در میادین تره‌بار بعضا بیش از ۶۰ درصد ارزان‌تر میوه فروشی‌هاست. به طوری که یک سبد خرید ۸ کیلوگرمی شامل ۶ کیلوگرم میوه و ۲ کیلوگرم پیاز و گوجه در حالی در میوه فروشی حدود ۳۸۴ هزار تومان هزینه دارد که تهیه همین سبد در تره‌بار حدود ۱۸۰ هزار تومان می‌شود. یعنی تهیه این سبد در تره‌بار به طور متوسط حدود ۵۴ درصد ارزان‌تر از میوه فروشی‌ها هزینه خواهد داشت.

البته به طور کل میوه‌های تره‌بار کیفیت خیلی بالایی در حد میوه فروشی‌ها ندارد. اما چون امکان جدا کردن وجود دارد، در صورتی که صبح زود به تره‌بار بروید احتمال این که بتوان میوه‌های باکیفیت خوب را دست‌چین کرد زیاد است. اما اگر بعد از ظهر و در ساعات پایانی کار میادین تره‌بار قصد خرید داشته باشید احتمالا میوه‌های باقی‌مانده کیفیت چندان بالایی نخواهند داشت. همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت میوه، اجاره مغازه است. به همین علت در بین میوه فروشی‌های سطح شهر اختلاف قیمت زیادی وجود دارد. به طوری که هر چه به سمت محلات ارزان‌قیمت حرکت کنیم به طور معمول قیمت میوه‌ها هم کمتر می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    اخه کیفیت تره بار با مغازه یکی می کنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار