۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
رونمایی از تازه‌ترین محصولات گوگل در حوزه هوش مصنوعی

گوگل در مراسم سالانه Google I/O ۲۰۲۳ تمرکز خود را بر ارایه رونمایی از محصولات هوش مصنوعی قرار داد.

فردای اقتصاد - گوگل در مراسم سالانه Google I/O ۲۰۲۳ تمرکز خود را بر ارایه رونمایی از محصولات هوش مصنوعی قرار داد. این شرکت که سال گذشته تحت تاثیر چت جی پی تی مجبور شد به سرعت چت‌بات هوش مصنوعی خود را معرفی کند تلاش کرد تا به افکار عمومی نشان دهد تا چه حد هوش مصنوعی در عمق محصولات این شرکت به کار گرفته شده است.

در ادامه نگاهی‌ می‌اندازیم به برخی از مهمترین محصولاتی که گوگل در زمینه هوش مصنوعی در این رویداد رونمایی کرد: 

PaLM۲

PaLM۲ یک مدل زبانی گوگل است که در تکمیل نسخه‌ی ۲۰۲۲ آن آمده است. و برای ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی برای همه محصولات گوگل مثل جیمیل و گوگل داکس به کار می‌رود و مانند دیگر مدل‌های زبانی PaLM  چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تقویت می‌کند و در نوشتن کد، تجزیه و تحلیل تصاویر و ترجمه مطالب نیز ماهر است.

نسخه جدید هوش مصنوعی بارد

گوگل امسال به دلیل ترس عقب‌ماندن از رقبای خود به سرعت بارد را معرفی کرد که اشکالات زیادی هم داشت . حالا این شرکت از توسعه‌ی این محصول می‌گوید. اکنون بارد می‌تواند به رفع اشکالات کدنویسی کمک کند. همچنین بیش از ۲۰ زبان برنامه‌نویسی را یاد گرفته است و به طور خودکار کدنویسی را انجام می‌دهد. بارد در نسخه جدید خود از ۴۰ زبان دیگر پشتیبانی می‌کند که فارسی هم جزو آن‌ها است.

در نسخه جدیدتر بارد که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد ویژگی‌های بصری اضافه شده است یعنی در پاسخ به سوال شما می‌تواند تصویر، جدول یا نقشه ارائه دهد. Google Lens نیز به Bard می‌آید و به کاربران این امکان را می‌دهد عکس‌ مورد نظر خود را آپلود کنند و در مورد آن سوال بپرسند.

افزونه Adobe Firefly گوگل در چند ماه آینده به Bard اضافه خواهد شد. از طریق این همکاری، کاربران می توانند از Bard بخواهند تصاویر مورد نیاز آن‌ها را تولید کند.

بارد همچنین لیست انتظار خود برای کاربران را حذف کرد و اکنون این چت‌بات در دسترس بیش از ۱۸۰ کشور در سراسر جهان قرار داد.

ادغام هوش مصنوعی با موتور جستجوی گوگل

در مراسم Google I/O، گوگل از جستجو با هوش مصنوعی از طریق یک Search Generative Experience (SGE) رونمایی کرد. شما هنگام سرچ با موتور جستجوی گوگل علاوه بر پاسخی که از گوگل دریافت می‌کنید جوابی نیز از بارد می‌گیرید. از آنجایی که گوگل مسئول حدود ۹۰% از تمام جستجوها در سراسر جهان است؛ این یک حرکت بسیار هوشمندانه برای گوگل است زیرا با ادغام هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود، گوگل قادر خواهد بود از موقعیتش در بازار جستجو برای پیشبرد جایگاه خود در فضای هوش مصنوعی استفاده کند.

ادغام هوش مصنوعی با فضای کار گوگل

در ماه مارس، گوگل از ورود هوش مصنوعی به Google Workspace خبر داد. این بدان معناست که همه ابزارهای پرکاربرد گوگل از جمله جی‌میل، گوگل داکس و گوگل مپ به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.

در ماه مارس یک ویژگی جدید جیمیل به نام «Help me write» راه‌اندازی شد که به مردم این امکان را می‌دهد تا به کمک هوش مصنوعی به صورت خودکار به ایمیل‌ها پاسخ دهند.

Google Maps یک ویژگی با نام "Immersive View for Routes" یا "نمای همه جانبه برای مسیرها" خواهد داشت که به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک تجربه چند بعدی کل مسیر خود را با دید پرنده ببینند. این ویژگی در تابستان آغاز به کار می‌کند و تا پایان سال به ۱۵ شهر می‌رسد.

قابلیت شخصی‌سازی اندروید با هوش مصنوعی

سیستم عامل اندروید به تازگی دارای یک سری ویژگی های شخصی سازی است که توسط هوش مصنوعی مولد فعال شده اند. در اندروید ۱۴، کاربران می‌توانند شخصی‌سازی‌های جدیدی را به طراحی گوشی خود اضافه کنند.

شما به زودی می توانید از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد یک تصویر زمینه جدید استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویژگی‌های تصویر زمینه مورد علاقه خود را تایپ کنید و گوشی بقیه کارها را انجام خواهد داد. این ویژگی پاییز آینده برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود.

هوش مصنوعی Duet برای Google Cloud

Duet AI یک رابط توسعه با هوش مصنوعی است که به کمک توسعه‌دهندگان در پلتفرم Google Cloud آمده است. همزمان که برنامه نویسان Google Cloud کد می‌نویسند، دستیار کد می تواند کار آن‌ها را تکمیل کند. همچنین می تواند خطاها را شناسایی کرده و برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهد. No۲Code AppSheet کاربرانی که چیزی درباره برنامه‌نویسی نمی‌دانند را قادر می‌سازد تا برنامه‌نویسی کنند.

Duet AI for Cloud در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کننده‌های معتمد گوگل خدمات ارائه می‌دهد با این حال، انتظار می‌رود در آینده نزدیک عرضه بزرگ‌تری داشته باشد.

Gemini

Gemini یک مدل زبانی بزرگ است که توسط Google DeepMind در مراسم Google I/O رونمایی شد. Gemini هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد؛ این مدل احتمالا با GPT۴، آخرین و پیشرفته‌ترین مدل Open AI مقایسه خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار