۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
آمار عجیب از ورشکستگی رستوران‌ها در این شهر توریستی ایران

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد از جمع‌آوری ۲۵۵ واحد صنفی خود در سال ۱۴۰۱ به دلیل گرانی‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و نبود نرخ‌نامه جدید خبر داد.

شهرآرا:  حسن امیریان در خصوص وضعیت اصناف رستوران‌دارها، چلوکبابی و آشپزخانه‌ها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد: از مجموع ۱۲۰۰ واحد صنفی به دلیل گرانی، نبود نرخ‌نامه و کاهش قدرت خرید مردم ۲۵۵ واحد صنفی در سال ۱۴۰۱ جمع‌آوری کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ واحد صنفی در دست اقدام برای تاسیس داریم که به دلیل مسائل بهداشتی هنوز جواز خود را کسب نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد در خصوص مهم‌ترین علت ورشکستگی واحدهای صنفی مذکور گفت: اکثرا به دلیل نرخ‌نامه‌های ضعیف و کسادی بازار بوده است.

وی بیان کرد: یک نوع ضرر واحدهای صنفی کاهش مشتریان به دلیل کاهش قدرت خریدشان است، اما یک نوع ضرر دیگر واحدهای صنفی به دلیل نبود نرخ‌نامه معتبر و به روز است. ۵ ماه است که می‌خواهند برای گوشتی که از کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است، نرخ جدید به ما بدهند. واحد صنفی ما در این ۵ ماه چه کاری انجام دهد؟

امیریان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مرغ به کیلویی ۸۰ هزار تومان رسید. وقتی به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده نرخ پیشنهادی دادیم، مرغ کیلویی ۵۹ هزار تومان بوده و شنیسل مرغ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بوده است، اما درحال‌حاضر مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان و شنیسل کیلویی ۱۶۰ هزار تومان شده است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد عنوان کرد: ضرر ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو را چه کسی می‌خواهد به ما بدهد؟ نمی‌توانند جلوی افزیش قیمت گوشت و مرغ را بگیرند، آنوقت از افزایش نرخ‌نامه ما جلوگیری می‌کنند؟ طبیعتا ضرر خواهیم کرد، در وهله نخست کارگران را بیرون می‌کنیم و پس از آن خودمان واحد صنفی را جمع‌آوری می‌کنیم.

امیریان در خصوص افزایش اجاره‌بها واحدهاس صنفی اظهار کرد: اجاره‌بهای واحدهای صنفی حوزه ما ۴۰ درصد افزایش داشته است، در حالیکه فروش ما کاهش هم داشته است. مشتریان وقتی به سالن غذاخوری می‌آیند، برای ۵ نفر ۳ پرس غذا سفارش می‌دهند. ما طرفداری گرانی نیستیم. دولت به ما گوشت و مرغ ارزان بدهد ما هم غذای ارزان به مشتری می‌دهیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها