۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
پارلمان این کشور خودکشی را قانونی کرد

پرتغال به دلیل مذهبی بودن عموم مردم و مخالفت‌های کلیسا و شخص رئیس جمهور، تاکنون این قانون را تصویب نکرده بود اما...

فردای اقتصاد: پارلمان پرتغال، اتانازی (خودکشی داوطلبانه محدود) را قانون کرد. هر چند برخی از کشورهای اروپایی خودکشی را را پذیرفته بودند اما کشور پرتغال به دلیل مذهبی بودن عموم مردم و مخالفت‌های کلیسا و شخص رئیس جمهور، تاکنون این قانون را تصویب نکرده بود. حالا پارلمان این کشور اتانازی را البته به صورت محدود تصویب کرده و از این پس بیمارانی که امیدی به زنده ماندن ندارند می‌توانند داوطلبانه و تحت نظر پزشک خودکشی کنند.

بر اساس مفاد این قانون، افراد بالای ۱۸ سال مجاز خواهند بود در صورت ابتلا به بیماری لاعلاج و رنج غیرقابل تحمل برای مرگ درخواست کمک کنند. این فقط کسانی را که از دردهای «پایدار» و «تحمل‌ناپذیر» رنج می‌برند، پوشش می‌دهد، مگر اینکه از نظر ذهنی برای چنین تصمیمی مناسب نباشند. این قانون فقط برای اتباع و مقیم قانونی اعمال می‌شود و شامل خارجی‌هایی نمی‌شود که برای کمک به خودکشی وارد کشور می‌شوند. به دلیل پس از یک نبرد طولانی، پرتغال قانونی را تصویب کرد که خودکشی داوطلبانه را برای افرادی که رنج زیادی دارند و مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج هستند قانونی می‌کند.
 شفقنا در خبری اعلام کرد که تصویب قانون مذکور تنش‌های سیاسی جدی را در پرتغال در پی داشته است؛ این موضوع با مخالفت شدید رئیس جمهور محافظه کار پرتغال مواجه شد. لایحه مرگ کمکی در سه سال گذشته چهار بار توسط پارلمان پرتغال تصویب شد، اما هر بار به دلیل مخالفت رئیس جمهور جهت بررسی در چارچوب قانون اساسی بازگردانده شد.

 رئیس جمهور پرتغال یک هفته فرصت دارد تا قانون جدید را ابلاغ کند؛ رسانه‌های پرتغالی گفتند که این قانون احتمالا تا پاییز اجرایی شود. منتقدان قانون مرگ کمکی امیدوار هستند، دادگاه قانون اساسی بار دیگر این لایحه را بررسی کند.اتانازی تنها در تعداد انگشت شماری از کشورها، از جمله کشورهای بنلوکس و همسایه پرتغال، اسپانیا، مجاز است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha