۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
ظهور توکن اسلامی در جامعه رمزارزها

از آنجایی که فناوری بلاک چین به آرامی در سراسر جهان در حال پذیرش است، جمعیت مسلمان جهان قرار است نخستین اکوسیستم ارز دیجیتال خود را که با اصول و سنت‌های اسلام مطابق است، به زودی راه‌اندزی کند

فردای اقتصاد: از آنجایی که فناوری بلاک چین به آرامی در سراسر جهان در حال پذیرش است، جمعیت مسلمان جهان قرار است نخستین اکوسیستم ارز دیجیتال خود را که با اصول و سنت‌های اسلام مطابق است، به زودی راه‌اندزی کند. این رمزارز یا کوین اسلامی (ISLM)، کوین بومی یک اکوسیستم به نام حق است.

طبق گزارشی از Arabian Business، عرضه عمومی توکن جدید در ماه می ‌انجام خواهد شد. $ISLM بر روی بلاک چین Haqq کار می‌کند که با شبکه اتریوم و هزاران برنامه در سراسر جهان سازگار است.

توکن اسلامی زیر نظر مراجع

حق که در زبان عربی به معنای «حقیقت» است، برای رعایت دقیق اصول و سنت‌های اسلامی در امور مالی طراحی شده است. کوین اسلامی یک  واحد ارزش در اکوسیستم خواهد بود و یک پلتفرم مالی برای جمعیت مسلمان جهان فراهم می‌کند و یک ارز دیجیتال ۱۰ درصد حلال ۱۰۰ ارائه می‌دهد.

توکن جدید برای کمک به رفع محدودیت‌هایی که مسلمانان متعصب درحال‌حاضر در مورد دارایی‌های دیجیتال و نحوه تطابق آنها با آداب و رسوم اسلام دارند ایجاد شده است. کوین اسلامی قبلاً از طریق فتوای چندین مرجع مسلمان اعتبار و مجوز دریافت کرده است.

هدف پروتکل حق این است که برای جمعیت مسلمانان جهان یک پلت فرم مالی فراهم کند که همزمان با حمایت از نوآوری‌ها و وب ۳، امکان انجام تراکنش‌های بی‌درنگ، شفاف و فرامرزی را فراهم کند.

برای کمک به دستیابی به اهداف بشردوستانه، این شبکه متعهد شده است که ۱۰ درصد از هر سکه اسلامی را به Evergreen DAO، یک بنیاد مجازی غیرانتفاعی متمرکز بر پایداری بلندمدت و تأثیر جامعه، برای تأمین مالی پروژه‌های اجتماعی در جهان اسلام اختصاص دهد.

تلاش برای افزایش پذیرش توکن اسلامی

برای کمک و افزایش پذیرش این توکن، انجمن Haqq، بازوی غیرانتفاعی اکوسیستم، با دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) همکاری کرده است. هدف از این همکاری افزایش آگاهی در زمینه بلاک چین و رمزارز و همچنین ایجاد یک محیط یادگیری مثبت عنوان شده است.

علاوه بر این، حق چندین مشارکت تجاری مطابق با شریعت اسلام با پلتفرم‌های خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی را برای معرفی فناوری‌های Web۳ در محیط‌های سنتی Web۲ ایجاد کرده است. اخیراً، این پروژه با هالیدی سواپ Holiday Swap، بزرگترین پلتفرم مبادلات خانه در جهان، همکاری کرد تا فرآیند توکنایز شدن این شرکت را به وب۳ منتقل کند.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا پروژه‌ای که می‌خواهد بر روی بلاک چین راه‌اندازی شود با اصول اسلامی مطابقت دارد یا خیر، اسلامی کوین یک هیات شرعی شامل ۴۰ بانک را تعیین کرده است.  در این لیست بانک‌هایی نظیر، استاندارد چارترد، بانک اسلامی ابوظبی و بانک اسلامی دبی قرار دارند.

با توجه به ماهیت عمومی و منبع باز بلاکچین، پروژه‌هایی که با شریعت مطابقت ندارند همچنان می‌توانند در شبکه راه‌اندازی شوند، اما نشانی را که نشان دهنده انطباق است و باعث ایجاد سطح بالاتری از اعتماد در داخل شبکه می‌شود، دریافت نخواهند کرد.

ماه گذشته، انجمن حق، تفاهم‌نامه‌ای را با گروه TM DDCAP مستقر در لندن امضا کرد. این گروه یک واسطه و ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری مالی است که بازار مالی اسلامی جهانی را مسئولانه به هم متصل می‌کند. DDCAP با همکاری بانک‌های سنتی و اسلامی، ارتباط بیش از 300 مشتری بخش مالی را در سراسر جهان در طیف متنوعی از محصولات، طبقات و ابزارهای دارایی مطابق با شریعت در بازارهای اولیه و ثانویه تسهیل می‌کند.

هدف این توافق نامه ایجاد فرصت‌های همکاری بالقوه‌ بوده است تا بتوانند از فناوری مالی منطبق با شریعت برای ساختن سیستم‌هایی در سطح صنعتی استفاده کنند. این کار می‌تواند تقاضای زیادی را به سمت پروتکل حق سرازیر کند. این توافق نامه شامل ایجاد یک جایگزین وب۳  برای سیستم پرداخت سوئیفت است.

این رمزارز به بیت کوین خواهد رسید

به گفته محمد الکاف الهاشمی، یکی از بنیانگذاران حق، کوین اسلامی ظرفیت تبدیل شدن به یک دارایی درجه یک را دارد. الهاشمی گفت: «اگر تنها ۳ تا ۴ درصد از جامعه مسلمانان این سکه را در اختیار داشته باشند، می‌تواند به دارایی در مقیاس بیت کوین تبدیل شود.

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی مالی اسلامی تا سال ۲۰۲۴ از ۳.۶۹ تریلیون دلار فراتر رود، و همچنین پیش‌بینی می‌شود بازار محصولات حلال به بیش از ۴ تریلیون افزایش یابد. الهاشمی گفت: «این دیگر فقط در مورد غذا نیست، بلکه به محصولات بهداشتی، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مربوط می‌شود، این که چگونه مطمئن شویم همه چیز واقعا حلال است و با اخلاق و ارزش‌های جامعه مطابقت دارد.

الهاشمی خاطرنشان کرد که امور مالی اسلامی مورد استقبال غیرمسلمانان نیز قرار گرفته است، زیرا حداقل ۵۰ درصد از فروش خصوصی کوین‌های اسلامی در شبکه حق، توسط غیرمسلمانان خریداری شده است.

در سال ۲۰۲۲، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در منطقه MENA به ارزش ۵۶۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۴۸ درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار