۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
این شرکت اندازه شش ماه حقوق، پاداش داد

هواپیمایی امارات ۳ میلیارد دلار در سال گذشته سود کرد. این شرکت به این مناسبت به همه کارکنانش، معادل ۶ ماه حقوق، پاداش می دهد.

 عصرایران: شرکت "طیران الامارات"  گزارش سال مالی گذشته خود  ۲۰۲۲/۲۰۲۳ (منتهی به مارس / اسفند گذشته) را منتشر کرد که نشان می دهد شرکت در سال مالی گذشته ۳ میلیارد دلار سود کسب کرده است.

این بالاترین سود در تاریخ این شرکت به شمار می آید. این در حالی است که شرکت امارات در سال قبل از آن به دلیل کرونا و سقوط تقاضا برای سفر، دچار ۱.۱ میلیارد دلار ضرر شد.

در واکنش به اعلام سود ۳ میلیارد دلاری هواپیمایی امارات، شیخ "محمد بن راشد" نخست وزیر امارات و حاکم دبی گفت هواپیمایی امارات، بیانگر روح دبی است.
  او با اشاره به عبور هواپیمایی امارات از بحران کرونا توییت کرد: هواپیمایی امارات، بیانگر روح دبی است... بحران ها تنها قدرت ما را افزایش می دهند... گذر سال ها تنها باعث می شود پافشاری مان برای کسب عناوین جهانی بیشتر شود.

 شیخ محمد بن راشد نخست وزیر امارات و حاکم دبی همچنین گفت امارات به دنبال رسیدن به آمار جذب ۴۰ میلیون گردشگر در ۷ سال آینده است.

۶ ماه پاداش

شرکت امارات گفته است در ماه آینده، حقوق ۲۴ هفته (۶ ماه) را به عنوان پاداش به همه کارکنان خود پرداخت خواهد کرد. شرکت بیش از ۱۰۲ هزار نفر، نیرو دارد.

تعداد کارکنان شرکت هواپیمایی امارات در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۰۲ هزار و ۳۷۹ نفر از شهروندان ۱۶۰ کشور جهان رسید.

هواپیمایی امارات یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان است.

هواپیمایی امارات گفته است به دلیل کسب سود ۳ میلیارد دلاری در سال گذشته، به کارکنان خود معادل حقوق ۶ ماه پاداش می دهد. هواپیمایی امارات بیش از ۱۰۲ هزار نیرو دارد.

براساس گزارش سال مالی "طیران الامارات"، این هواپیمایی به ۱۵۰ شهر جهان پرواز دارد. تعداد هواپیماهای این شرکت هم به ۲۶۰ فروند رسیده است. 

شرکت در سال گذشته ۴۳.۶ میلیون مسافر را جابجا کرد که نشان دهنده ۱۲۳ درصد افزایش سالانه است. تعداد صندلی های پروازی شرکت هم به میزان ۷۸ درصد افزایش یافته است. حجم اشغال صندلی های پروازی شرکت ۷۹ درصد اعلام شد.

فرودگاه دبی، مرکز هواپیمایی امارات است

هواپیمایی امارات هم اکنون ۸۵ فروند هواپیمای ایرباس  "A۳۸۰" در وضعیت فعال پروازی دارد. قرار است این عدد در تابستان به ۹۰ فروند و در پایان سال مالی جاری (منتهی در مارس / اسفند آینده) به ۹۵ فروند برسد.

  "۳۸۰A"  بزرگترین هواپیمای مسافری جهان است.  امارات بزرگترین ناوگان از این نوع هواپیما را دارد.  

تاسیس صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری توسعه پایدار

همزمان شرکت امارات اعلام کرد برای کاهش تاثیرات سوخت فسیلی در فعالیت های هواپیمایی تجاری صندوق توسعه پایدار تاسیس می کند.

هواپیمایی امارات گفته است  مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به این صندوق اختصاص خواهد داد.
این پول در سه سال هزینه خواهد شد.

هدف از این اقدام، حمایت از کاهش آلودگی های زیست محیطی سوخت های فسیلی است.

هواپیمایی امارات متعلق به دولت دبی است. امارات از یک دولت فدرال (ملی - سراسری) مستقر در ابوظبی و همزمان ۷ دولت منطقه ای / امارت برخوردار است. دولت دبی یکی از این هفت دولت است که اداره شهر و منطقه / امارت دبی را برعهده دارد. هر منطقه یا امارت دارای  حاکم، نخست وزیر و هیات وزیران ویژه خود است. به طور سنتی در امارات، حاکم منطقه / امارت ابوظبی، رئیس دولت امارات و حاکم منطقه دبی هم نخست وزیر کشور می شود.

 فرودگاه دبی مرکز اصلی هواپیمایی امارات و محل توقف و ترانزیت پروازهای شرکت است. مسافرانی که مقصد آنها دبی نیست؛ بعد از ورود و توقف به فرودگاه این شهر، با استفاده از پرواز دوم، به مقصد مورد نظر خود می رسند.

هواپیمایی امارات علاوه بر جابجایی مسافران در مقاصد منطقه ای، جابجایی مسافران بین شرق و غرب جهان را در اولویت خود قرار داده است.
هواپیمایی امارات در کنار هواپیمایی قطر و ترکیش ایر (ترکیه)، سه هواپیمایی بزرگ منطقه هستند که در رتبه بندی های جهانی موقعیت بالایی دارند. 

هواپیمایی امارات و درخواست خرید ۱۶۵ فروند هواپیما

قبل از این شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده بود در حال حاضر درخواست خرید ۱۶۵ فروند هواپیما را ارائه کرده و دریافت آنها را پیگیری می کند. به گفته مدیران شرکت، امارات به زودی برای خرید هواپیماهای بیشتری درخواست خواهد داد.

قبل از این شرکت هواپیماسازی امریکایی بوئینگ گفته بود افزایش تقاضای جهانی برای خرید هواپیماهای جدید تا سال ۲۰۳۱ ادامه خواهد داشت.
بوئینگ پیش بینی کرده بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱، شرکت های سازنده هواپیما در جهان، حدود ۱۹ هزار و ۵۷۵ هواپیمای مسافری و باری تحویل دهند. 

شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس هم پیش بینی می کند نیاز به هواپیمای نوساز در ۲۰ سال آینده ادامه یابد. ایرباس پیش بینی کرده تا سال ۲۰۴۱، ۳۹ هزار و ۴۹۰ فروند هواپیمای نوساز در جهان فروش رود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها