۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
جشن عجیب برای فعالیت دوباره هواپیمای ایران + عکس

همزمان با برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی، یک فروند ایرباس ۳۲۰ با ظرفیت جابجایی روزانه ۶۰۰ مسافر، بعد از ۱۱ سال زمین‌گیری به ناوگان هوایی کشور پیوست‌. خبرگزاری ایرنا گزارش مفصلی از این رویداد تهیه کرده.

 ایرنا: این هواپیما با انجام ۲ هزار و ۳۰۰ دستورالعمل تعمیراتی، به همت مهندسان تعمیرات داخلی، از امروز ( جمعه) ۲۱ بهمن، وارد ناوگان هواپیمایی قشم ایر شد.

با تعمیر هر هواپیمای ایرباس۳۲۰ با تعداد ۱۵۰ صندلی پروازی، اگر فقط در هفته سه تا پنج پرواز انجام شود، جابجایی سالانه ۷۰۰ تا یک میلیون مسافر را به ظرفیت جابجایی مسافر در کشور اضافه خواهد کرد که نقش موثری در کاهش شکل گیری بازار سیاه تهییه بلیت دارد.

بر اساس اعلام رییس سازمان هواپیمایی، از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است که تا با برنامه اورهال (به روز رسانی) مجدداً این پرنده‌ها وارد چرخه پروازی شود.

«رامین حمزه» مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم بعد از رونمایی از این هواپیمایِ اورهال( به‌روز رسانی شده) در جمع خبرنگاران توضیح داد: فرآیند تعمیراتی این هواپیما حدود یکسال طول کشید و امروز در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ۱۱ سال زمین‌گیری وارد چرخه پروازی خواهد شد و تست فلایتِ خود را در مسیر تهران- یزد انجام خواهد داد.

وی با توضیح اینکه با تعمیر این هواپیما ۱۵۰ صندلی پرواز به ظرفیت ناوگان اضافه شد، گفت: با انجام حداقل چهار لِگ پروازی در طول روز، جابجایی۶۰۰ مسافر با این هواپیما انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم، علاوه بر این هواپیما، تا پایان سال چهار فروند هواپیما در چهار تایپ ِ مختلف که در مراحل پایان اورهال است، وارد چرخه پروازی خواهد شد.

وی درباره مسیر تامین و تعمیر قطعات در شرایط سخت تحریم به خبرنگاران، گفت: هواپیمای فعلی درسال ۹۱ به عنوان انبار قطعه وارد کشور شد و تمام قطعات آن برای فعال مامدن سایر پرنده‌ها استفاده شده بود، به همین دلیل برای فعال کردن آن حدود ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه شامل خرید و تعمیرات انجام شد.

به گزارش ایرنا فرآیند تعمیرات اساسی و اورهال هواپیمای پهن پیکر در داخل کشور تا ۷۰ درصد صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است.

هر سال تقاضای سفر هوایی در ماه‌های پایانی سال و شروع سال نو افزایش می‌یابد و کمبود صندلی پرواز نسبت به تقاضای سفر، بهانه‌ای برای گران فروشی بلیت هواپیما می‌شود.
 

تعمیر

تعمیر

تعمیر هواپیما

خلبان

خلبان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها