۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
روزنامه همشهری فیش حقوق نجومی را چطور توجیه کرد؟

تهدید به انتشار و سپس انتشار فیش حقوقی یک کارمند پسماند در فضای مجازی، ماجرای این روزها بود که حرف و حدیث زیادی به پا کرد و از آن به‌عنوان تخلف یاد شد، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

روزنامه همشهری نوشت: تهدید به انتشار و سپس انتشار فیش حقوقی یک کارمند پسماند در فضای مجازی، ماجرای این روزها بود که حرف و حدیث زیادی به پا کرد و از آن به‌عنوان تخلف یاد شد، اما اصل ماجرا از چه قرار است؟ فیش حقوقی ۱۰۶میلیونی یکی از کارمندان پسماند شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد و این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد. آنگونه که مدیرعامل سازمان پسماند توضیح می‌دهد این فیش هیچ‌گونه تخلفی نداشته است و چند دلیل برای آن ذکر می‌شود.

۱- شورای‌ عالی کار، سال گذشته به ترمیم حقوق‌ها و افزایش آن دست‌زده که معوقه آن در همان زمان پرداخت نشده است. ۲- ۵۷میلیون تومان از عدد منتشرشده، مربوط به معوقات قانونی یا همان افزایش حقوقی سال پیش بوده و از حقوق درج‌شده در فیش حقوقی مردادماه ۱۴۰۱، مجموع معوقات ۴‌ماه فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال گذشته بوده که در موعد مقرر پرداخت نشده است. ۳- خالص دریافتی این فرد ۳۴ میلیون تومان است که در همین راستا فیش حقوق فروردین‌ماه ۱۴۰۲ وی منتشر شده است. ۴- محل کار روزانه فرد مورد نظر در مجموعه آرادکوه (آبعلی) مربوط به تفکیک زباله‌های عفونی و بیمارستانی است. نباید فراموش کرد این مجموعه، یکی از محیط‌های سخت و زیان‌آور شغلی است که طبق رویه دریافت سختی کار و دیگر مزایای مصوب جهت استمرار فعالیت در چنین شرایطی ابلاغ شده است. ۵- این فرد ۳۲سال سابقه کاری داشته است. ۶- او از خانواده معزز ایثارگران است.

فیش حقوقی فروردین‌ماه فرد مورد نظر نشان می‌دهد برخی با جنجال رسانه‌ای واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند، اما باید این نکته را یادآوری کرد که چرا افرادی نگران تخلف در پرداختی‌ها هستند ولی در راستای شفافیت، اقدام به انتشار آخرین فیش دریافتی نکرده‌اند تا مشخص شود این فرد دقیقا چه مقدار حقوق دارد و دست به شیطنت زده‌اند و سؤال دیگری که مطرح می‌شود این است چرا ابتدا افراد در فضای مجازی تهدید می‌شوند که تا لحظاتی دیگر فیش حقوقی ات را منتشر می‌کنیم!؟ پشت‌پرده این فریبکاری چیست؟

روزنامه همشهری فیش حقوق نجومی را چطور توجیه کرد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha