برنامه کامل بورسان ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

آرامش بورس بعد از سیاست‌گذاری جدید

محمدعلی احمدزاده اصل، کارشناس ارشد بازار سرمایه و حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
آرامش بورس بعد از سیاست‌گذاری جدید

بورس امروز پس از ثبت ۵ روز منفی، توانست بار دیگر روی سبزی به سهامداران ارائه دهد و شاهد افزایش نسبتا خوبی در قیمت سهام و نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم.

فردای اقتصاد: بورس امروز پس از ثبت ۵ روز منفی، توانست بار دیگر روی سبزی به سهامداران ارائه دهد و شاهد افزایش نسبتا خوبی در قیمت سهام و نماگرهای تالار شیشه‌ای بودیم. به نظر می‌رسد که خبرهای مثبت منتشر شده طی روز گذشته و شنیده‌هایی از برگزاری جلسات سازمان بورس با حقوقی‌های بزرگ بازار توانسته است اثرگذار باشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ۳.۲۵ درصدی همراه شد و بار دیگر خود را به محدوده ۲.۲۸۵ میلیون واحدی رساند. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است روزهای ضعیف‌تری از شاخص کل را تجربه می‌کند، افزایشی ۱.۸۷ درصدی را به ثبت رساند تا شاهد روز بهتری برای سهام بزرگ باشیم که البته حمایت حقوقی‌ها نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است. ارزش معاملات خرد سهام نیز که روز گذشته با کاهش نسبتا چشمگیری همراه بود امروز توانست بهبود یابد و به محدوده ۱۷۳۱۶ میلیارد تومانی برسد. از سمت دیگر خروج پول نیز پس از ثبت رکورد ۱۷هزار میلیارد تومانی امروز رنگ سبز به خود گرفت و شاهد ورود ۱۵۰۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه بورسان شنبه همراه با محمدعلی احمدزاده اصل، کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی روند این روزهای بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم نیز همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی بازارهای جهانی پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد رضا سزاوار IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    با سلام و سپاس بسیار از برنامه روزانه شما,علت العلل شرایط دردآور در مقاطع مختلف چه برای بازارهای مالی و چه اوضاع نابسامان اقتصادی کشور,پاسخگو نبودن مسئولین و حاکمان است.
  • فعال بورسی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    آخرشم این آهنگ رو مخی اول برنامه رو تغییر ندادین.
  • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    سلام آقاطحانی درسته این پنج روز بی اعتمادی اومد باز به بازار اما خودتون بهتر از من میدونید بازار راه خودش رو میره چه با افرادی که اعتماد کنن چه اعتماد نکنن.مثل 99 مثل کف آبان1401 مثل92 مثل97 و و و. میدونم منظور شما اینه که سیاستگذار نباید جوری رفتار کنه که عموم جامعه بی اعتمادبشن اما سیاستگذار نابلد
  • داود پاشاپور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    با سلام وتشکر ویژه از آقای شیبانی وشما درصورت صلاحدید کفتگوهارا در هفته یا هرزمان که مناسب میدانید به صورت مناظره برگزار نمائید تا نقد عقاید بیشتر انجام گیرد ممنون
  • مختار IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    با سلام ممنون از زحمت های مهندس شیبانی با توجه که فرمودید در بازار جهانی کامودیتی تحت فشار است وضعیت ایران شرکتهای کامودیتی با روند مثبت بودن چرا ؟ آیا من باید در نظر بگیرم که در ایران رابطه عکس داریم در محور کامودیتی ؟ ممنون میشم برای معامله توضیح در خرید و فروش این مخور بفرماید .
  • 2m1400 IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    با سلام و سپاس از برنامه خوب و چالشی آقای شیبانی عزیز. بزرگوار اینکه روی ایچی موکو در تایم های مختلف و دوره های ایچی متخلف مقایسه ایندکس(دلار جهانی) و یوان را مقایسه کنید کار دشواری نیست. اینکه اصرار دارید دلار حذف نمی شود ؛ دولت ها قرار دادشان را جایگزینی هم کرده اند. اینکه موضوع چیست هم معلوم است.
  • 2m1400 IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    من شخصا یوان را با ایندکس مقایسه کرده ام و تایم های بلندمدتی چیزا های عجیبی دیده ام و اینجا چگونه برای شما توضیح دهم فقط یک جمله ببینید در تایم روزانه این کجاست و آن یکی کجا و باچه ابر تعرفشده مقاومتی نرم افزاری و هزار المان دیگر که مشخص است شاخصه های توصعه و پیشرفت و موضوع تورم آنها. سالم و تندرست
  • پرهام ملکی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    من برنامه های اقای طحانی را دنبال میکنم واقعا ممنون از کیفیت کار بالاتون
  • سلطان IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    ضمن تشکرازهمه عزیزان تیم بورسان.جای خالی تحلیل وکدال خوانی وعملکرد شرکت‌ها به شدت احساس می‌شود.بانام ویاد خداوند بزرگ شروع بفرمایید.علی برکت الله.ورودی تیر۹۹.