۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
چه کشورهایی گواهینامه ایران را قبول دارند؟ + اسامی کشورها

هادیانفر از رایزنی با ١٠ کشور برای تبدیل گواهینامه ‌های رانندگی خبر داد و گفت: با کشورهای اسپانیا، نیکاراگوئه‌، قطر، ایتالیا، چین، بلغارستان، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و قزاقستان رایزنی کردیم و بنا شد بزودی گواهینامه ‌های رانندگی ما در این کشورها به رسمیت شناخته شود و گواهینامه این کشورها نیز در ایران رسمیت پیدا کند.

ایسنا: وی افزود: در واقع با این اقدام اگر مثلاً فردی گواهینامه رانندگی ایرانی داشته باشد و به پلیس ایتالیا مراجعه کند، می‌تواند گواهینامه رانندگی خود را به گواهینامه رانندگی معتبر در آن کشور تبدیل کند.

هادیانفر همچنین به کنوانسیون تبادل گواهینامه با ٧۶ کشور جهان اشاره کرد و گفت: بر اساس این کنوانسیون می‌توان در ٧۶ کشور جهان گواهینامه شش ماهه بین‌المللی دریافت کرد و این موضوع با توافق با آن ١٠ کشور متفاوت است.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا پلیس در حال پیگیری است تا امکان درج متن انگلیسی روی گواهینامه هم فراهم شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرای طرح تسهیل صدور گواهینامه برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در کشورمان شش میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت داریم که راکبان آنها گواهینامه ندارند. ما بررسی کردیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا امکان دریافت گواهینامه آسان برای این افراد فراهم شود. در همین راستا با ۱۸۶ آموزشگاه رانندگی هماهنگی‌های لازم انجام شد و بنا شد تا هزینه پرداختی برای این افراد نصف هزینه‌های فعلی باشد.

هادیانفر افزود: البته تخفیف صادر شده و همچنین دیگر تسهیلات صرفا شامل افرادی خواهد شد که مالک موتورسیکلت باشند و اگر کسی موتورسیکلت نداشته باشد باید با همان هزینه‌های مصوب و طی روال معمول نسبت به دریافت گواهینامه موتورسیکلت اقدام کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha