۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
ذوب آهن نیاز به تأمین پایدار مواد اولیه دارد

مهندس مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با رشد تولید آغاز کردیم، اظهار داشت: ذوب آهن به دنبال آن است که با تامین پایدار مواد اولیه، تولید پایداری را رقم بزند و در سال‌های آینده به ظرفیت اسمی تولید برسد.

به گزارش فردای اقتصاد ، کوهی عمده‌ترین مشکل ذوب آهن را تامین سنگ آهن و زغال سنگ داخلی عنوان کرد و افزود: ذوب آهن به‌عنوان مادر صنعت فولاد ایران در هیچ دوره‌ای از حیات خود از یارانه انرژی برخوردار نبوده و ضرورت دارد سنگ آهن این شرکت به‌طور کامل تأمین شود تا بتواند از بحران خارج شود.

وی تصریح کرد:ذوب آهن برای دستیابی به تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، نیازمند ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ آهن ریز و درشت‌دانه است، درحالی که از معدن ققنوس فقط اجازه بهره‌برداری سالانه یک میلیون تن یعنی کمتر از ۲۰ درصد نیاز شرکت وجود دارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان ساخت: از وزارت صمت، معاونت امور معدنی این وزارتخانه و ایمیدرو و تمام دلسوزان صنعت فولاد درخواست داریم تا توجه ویژه‌ای به مادر صنعت فولاد کشور داشته باشند و کمک کنند از این بحران خارج شود. در مراسم ضیافت افطاری که در حضور رئیس جمهور محترم کشورمان برگزار شد، آیت‌الله رئیسی بر تأمین سنگ آهن موردنیاز ذوب آهن تأکید داشتند و امیدواریم مشکلات ما در زمینه تأمین پایدار خوراک رفع شود.

حمایت ذوب آهن از صنعت زغال سنگ ایران

مدیرعامل ذوب آهن در گفت و گو با پترو متالز نیاز زغال سنگ این شرکت را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد و اظهار داشت: فعلا بازار داخلی تنها جوابگوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این عدد است و هر مقداری که بازار داخل تولید داشته باشد ما خریداریم و از محصول ایرانی که برای جوانان ایرانی اشتغال فراهم می‌کند، حمایت می‌کنیم.

وی اشاره‌ای به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص ریل ملی داشت و توضیح داد: مقام معظم رهبری تولید ریل ملی را افتخار ملی عنوان کرده‌اند.

کوهی تصریح کرد: با وزیر راه، مدیرعامل راه آهن و مدیران عاملِ شرکت‌های مترو کلان شهرها دیدارهایی داشتیم و در سمینار مدیران مترو کلان شهرها، برنامه خود را برای سال جاری اعلام می‌کنیم.

وی برنامه امسال ذوب آهن در حوزه ریل ملی را تولید ۶۰ هزار تن ریل عنوان کرد و افزود: ذوب آهن آمادگی دارد به هر میزان که نیاز راه آهن است، ریل سخت و نرم تولید کند و این محصول ملی را به صنعت کشور تحویل دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار