۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
این کارها پس از اخراج همکارانتان ضروری است!

فردای اقتصاد: موج تعدیل نیروها نه تنها برای کسانی که شغل خود را از دست می‌دهند ویرانگر است، بلکه بر کسانی که پس از آن در شرکت باقی می‌مانند نیز اثر می‌گذارد. اگر به تازگی همکاران خود را به دلیل تعدیل نیرو از دست داده‌اید، توصیه‌های نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو را جدی بگیرید.

برای پردازش احساسات خود وقت بگذارید. شما می‌توانید همزمان هم از اینکه شغل خود را حفظ کرده‌اید احساس خوشحالی کنید و هم برای کسانی که تعدیل نیرو شده‌اند احساس غم را تجربه کنید. شکرگزاری در چنین شرایطی خودخواهانه نیست و احساس ناراحتی بخاطر از دست دادن همکاران هم اشتباه نیست. و به یاد داشته باشید، هیچ دلیلی ندارد احساس گناه کنید چون اخراج‌ها تقصیر شما نیست. اگر می‌توانید، هر جلسه غیرضروری را به تعویق بیندازید و روی بخش‌هایی از کارتان تمرکز کنید که برایتان پاداش بیشتری در پی دارد.

تماس بگیرید. پس از آنکه برای خود وقت گذاشتید، حمایت خود از همکاران و دوستانی که تعدیل نیرو شده‌اند را نشان دهید. در سطح حرفه‌ای، یک راه مطمئن برای حمایت از چنین افرادی، کمک به آن‌ها برای یافتن شغل جدید است، بنابراین اگر می‌توانید به این افراد کمک کنید.

مسئولیت‌های خود را روشن کنید. این احتمال وجود دارد که از شما انتظار می‌رود در غیاب همکاران قبلی خود کار جدیدی را انجام دهید. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، جلسه‌ای با مدیر خود ترتیب دهید تا متوجه شوید که مسئولیت‌های شغلی جدید شما چگونه است.

به آینده خود فکر کنید. با وجود آنکه شغل خود را حفظ کرده‌اید، از خود بپرسید که آیا با توجه به تمام تغییراتی که رخ داده است، همچنان می‌خواهید در شرکت خود کار کنید؟ به خود اجازه دهید تا در آینده خود تجدید نظر کنید.

منبع: HBR

نویسنده: ایبی دیویسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار