۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
 پیش بینی بورس فردا ۸ شهریور ۱۴۰۱

معاملات امروز بورس تهران با رشد نماگرها و کاهش خروج پول‌ها پایان یافت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

فردای اقتصاد:برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس روز گذشته رخ داد و انتظار اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس امروز روند به مراتب بهتری را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و توانست رنگ بهتری به خود بگیرد. شاخص کل بورس درحالی کار خود را با یک افزایش اندک ۰.۰۷ درصدی به پایان رساند که در سمت دیگر شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۵۱ درصدی همراه شد و توانست معاملات جذاب‌تری را در صنایع و سهام کوچک بازار رقم بزند. ارزش معاملات در کانال ۳هزار میلیارد تومانی باقی ماند اما از سمت دیگر شاهد کاهش شدت خروج سرمایه از بازار بودیم به طوری که کمتر از ۲۱ میلیارد تومان پول از چرخه معاملات خارج شد.

روند واگرای شاخص کل و شاخص هم‌وزن طی هفته‌های گذشته به امری روزمره تبدیل شده است و عموما طی هفته‌های اخیر شاهد معاملات بهتری در گروه‌های کوچک بازار بودیم. این موضوع که دلایل متعددی را شامل می‌شود، علاوه بر چشم‌انداز بهتری که شرکت‌های داخلی دارند، ریشه در ریسک‌های پیش‌روی شرکت‌های بزرگ و صادرات‌محور نیز دارد. حال با بررسی رخ‌دادهای امروز و پارامترهای تاثیرگذار، به پیش‌بینی روند بورس فردا خواهیم پرداخت.

عقب‌گرد بازارهای جهانی؟

بازارهای جهانی امروز در هفته جدید میلادی کار خود را از سر گرفتند و از همان ابتدا رشد شاخص دلار به بالای کانال ۱۰۹ واحدی خبر از روز سختی برای بازارها می‌داد. پس از سخنان رئیس فدرال رزرو در حاشیه نشست اقتصادی «جکسون هول» در روز چهارشنبه هفته گذشته، بازارها با واکنشی جدی از سمت نگرانی بابت تداوم اقدامات تهاجمی بانک‌ مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره روبرو شدند و شاخص‌های سهام ریزش‌های بیش از ۳ درصدی را تجربه کردند.

در کامودیتی‌ها شرایط کمی پیچیده‌تر دنبال می‌شود. از سمتی فشار بانک‌های مرکزی در کشورهای توسعه یافته برای کنترل تورم توسط افزایش نرخ بهره باعث شده است که تمایل برای سرمایه‌گذاری در کلاس‌های دارایی پرریسک کاهش یابد و از سمت دیگر تداوم بحران‌هایی مانند جنگ و انرژی، عرضه برخی از کالاهای پایه را کاهش داده که محرکی برای افزایش قیمت است. تقابل این دو موضوع طی هفته‌های گذشته باعث ایجاد روندی خنثی در چرخه معاملات شده اما باید دید که در نهایت کدام نیرو در این رقابت پیروز خواهد شد.

به هرحال فشار اخیری که در بازارهای جهانی ایجاد شده است، می‌تواند بر روند معاملاتی صنایع بزرگ بورس تهران نیز تاثیر بگذارد و همانطور که در معاملات این روزها شاهد هستیم، این گروه‌ها به واسطه چشم‌انداز نه چندان جذاب بازارهای جهانی، ریسک‌های سیستماتیک همچون نظارت‌های دولت بر روندهای عملیاتی و مدیریتی آن‌ها و...، با عرضه‌های بیشتری نسبت به گروه‌های کوچک مواجه خواهند بود.

شاخص‌های بورس همنوا می‌شوند؟

اگر به روند روزانه نماگرهای امروز نگاهی بیندازیم، مشخص است که با وجود روند صعودی شاخص‌ هم‌وزن تا انتهای معاملات، شاخص کل از میانه بازار تغییر جهت داد و از سقف روزانه خود فاصله گرفت. از همین رو احتمالا معاملات فردا در صنایع بزرگ با برتری عرضه‌ها شروع به کار کند. این موضوع می‌تواند به دلیل نگاه برخی از سرمایه‌گذارن، منجر به تاثیرگذاری شاخص کل بر هم‌وزن شود. البته همانطور که در تصویر روند تعداد صف‌های خرید و فروش پیداست، تقاضا در نمادهای کوچک تا انتهای معاملات با قدرت خوبی به کار خود پایان دادند اما به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که معاملات فردا نسبت به امروز با قدرت بیشتر (نه چندان زیاد) عرضه‌ها همراه شود.

 پیش بینی بورس فردا ۸ شهریور ۱۴۰۱

 پیش بینی بورس فردا ۸ شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    با توجه به اینکه در آستانه ی توافق برجام قرار داریم و تا چند روز آینده توافق برجام نهایی خواهد شد ، قیمت دلار به حدود ۲۵ هزار تومان کاهش خواهد یافت و به تَبَع آن نیز قیمت سکه، طلا، خودرو، ملک و ..بشدت سقوط خواهند کرد و از طرفی بورس که تو این ۲ سال اخیر سقوط کرده بود،روند افزایشی پیدا خواهد کرد.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار