۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
جزئیات برنامه بسیج برای کارخانه‌های لباس کارمندان کورش و اپال

« تاکنون ۱۰۰ طرح مختلف در بخش لباس فروشندگان خانم، ارائه شده است که مجتمع‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند از این طرح‌ها برای کارکنان خود استفاده کنند؛ ‌همچنین در ۲۲ استان کشور ۱۰۰ طرح در بخش فروشندگان ارائه شده است که ۱۰ طرح معرفی شده هدایایی گرفته‌اند و معرفی شدند و برای جشنواره‌های بعدی طرح‌های جدید در زمینه‌های لباس بیمارستانی، مشاغل گوناگون، کارمندی و کارگری در دستور طراحی و ارائه است. »

فارس: غلامرضا حسن‌پور در مورد حمایت از تولید چادر مشکی و کالای حجاب در کشور اظهار داشت: فعلاً تنها کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور، کارخانه چادر شهرکرد است، این کارخانه هر قواره چادری را به قیمت ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند و شعبات مختلف عرضه محصول هم در کشور دارد، البته تنوع محصول تولیدی این کارخانه مانند تنوع خارجی نیست، اما رنگ آن با دوام است و در تولید چادر و مانتو می‌توان از این پارچه استفاده کرد.

* تولید سالانه ۱۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور

وی در مورد میزان تولید چادر مشکی در کشور گفت: براساس گزارش مسئولان کارخانه شهرکرد، سالانه ۱۰ میلیون متر در طول با عرض ۱.۵ متر تولید می‌شود که البته نیاز کشور بیش از این رقم است و بقیه نیاز از طریق واردات تأمین می‌شود.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان عنوان کرد: چادر مشکی تولید ایران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با قیمت نازل عرضه می‌شود و فروشگاه‌هایی که تمایل به عرضه محصولات حجاب داشته باشند را می‌توانیم به کارخانه‌های تولیدی معرفی کنیم. 

* راه‌اندازی ۲ کارخانه جدید چادر مشکی با کمک دولت تا ۲ سال آینده‌

حسن‌پور اظهار داشت: علاوه بر کارخانه شهرکرد، قرار است ۲ پروژه دیگر با کمک دولت به بخش خصوصی راه‌اندازی شود و این کارخانه‌ها تا دو سال آینده وارد تولید پارچه چادر مشکی شوند؛ کارخانه تولید چادر مشکی خوانسار هم گرچه در گذشته شروع به کار کرد، اما به خاطر اشکال فنی در بخش رنگ فعلاً چادر مشکی آن فعال نیست، اما سایر پارچه‌ها را تولید می‌کند و آنها هم درصدد هستند، مشکل فنی خط رنگ چادر مشکی را برطرف کنند.

*‌ حمایت بسیج اصناف از کارگاه‌های کوچک طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی-اسلامی

وی در پاسخ به این سؤال که بسیج و دولت از تولیدکنندگان چادر مشکی چه حمایت‌هایی دارند، گفت: ‌راه‌اندازی کارخانه چادر مشکی از نظر تخصیص زمین و تجهیزات، بسیار هزینه‌بر است و هزینه‌های بالایی دارد؛ اما در زمینه دوخت و دوز و طراحی مدل‌های ایرانی اسلامی بخش خصوصی می‌تواند وارد شود و اگر کارگاهی حاضر به تولید مدل‌های ایرانی-اسلامی شود، بسیج اصناف با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی برای این تولیدکنندگان در نظر می‌گیرد تا تولید لباس‌های مناسب به مرحله انبوه برسد.

* معرفی ۱۰۰۰ نفر طراح الگوهای تولید حجاب

مسئول بسیج اصناف و بازاریان  اظهار داشت: تعداد یک‌هزار نفر طراح از دانشگاه‌های کشور با ما همکاری می‌کنند که در مؤسسه حسان فعالیت می‌کنند و در جشنواره‌های مختلف مدل‌های طراحی شده آنها ارائه می‌شود. همچنین در سایت مد خوب و سایت مدآفرین نمونه کارهای آنها ارائه شده است و طی یکی دو ماه آینده هم چهارمین جشنواره مدآفرین برگزار می‌شود.

* معرفی ۱۰۰ طرح مناسب حجاب به تولید کنندگان

به گفته حسن‌پور، تاکنون ۱۰۰ طرح مختلف در بخش لباس فروشندگان خانم، ارائه شده است که مجتمع‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند از این طرح‌ها برای کارکنان خود استفاده کنند؛ ‌همچنین در ۲۲ استان کشور ۱۰۰ طرح در بخش فروشندگان ارائه شده است که ۱۰ طرح معرفی شده هدایایی گرفته‌اند و معرفی شدند و برای جشنواره‌های بعدی طرح‌های جدید در زمینه‌های لباس بیمارستانی، مشاغل گوناگون، کارمندی و کارگری در دستور طراحی و ارائه است. 

وی افزود: ۱۰۰ هزار نفر طراح با مؤسسه حسان همکاری می‌کنند که آنها هم با بسیج اصناف در تعامل هستند و ما از نظر معرفی جا و مکان و همچنین هدایا برای برگزیدگان به آنها کمک می‌کنیم. 

مسئول بسیج اصناف و بازاریان گفت: مهم‌ترین حمایت ما شناسایی و معرفی طرح‌های مناسب مد و لباس به مجموعه‌های اقتصادی و بنگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که این طرح‌ها جا بیفتند و تولیدکنندگان برای این طرح‌ها پارچه فراهم کنند. 

به گفته حسن‌پور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کورش و اپال از این طرح‌های ایرانی اسلامی استقبال کردند و هر کدام یک طرح انتخابی برای کارکنان خود استفاده کرده‌اند.

* طراحی لباس مناسب دانش‌آموزان

وی در مورد طراحی مانتو و لباس مدرسه برای تشویق دانش‌آموزان، اظهار کرد: ما برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان طرح‌های مناسب به وسیله طراحان در نظر می‌کنیم و معرفی می‌کنیم.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان اظهار داشت: حمایت بسیج اصناف در زمینه تولید پوشاک مناسب، حمایت از طراحان لباس و معرفی به بخش مصرف‌کننده و بازار است و همچنین بسیج از برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس حمایت می‌کند؛ امسال هم در نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) و همچنین نمایشگاه قرآن غرفه‌های حجاب داشتیم و مدل‌های حجاب و ملزومات آن در طول نمایشگاه‌های مختلف در سال جاری ارائه خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بندگانی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    بسیار طرح عالی میباشد اما اگه برای اقشار کم درآمد هم برنامه ای داشته باشید بسار خوب وتحسین بر انگیز است

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها