۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
دیپلمات ارشد انرژی روسیه از ایران چه می‌خواهد؟

مسکو اعلام کرد الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و مسئول دیپلماسی انرژی روسیه از روز سه شنبه، دیدار خود از ایران را آغاز کرد و بر مزایای همکاری بیشتر در بخشهای نفت و گاز تاکید کرد.

ایسنا: روسیه و ایران که هر دو تحت تحریم‌های غرب قرار دارند، به منظور حمایت از اقتصاد خود و تضعیف تحریم‌های غرب که هر دو آنها را غیرقابل توجیه می‌دانند، به دنبال تقویت روابط فیمابین هستند.

دولت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد نواک با جواد اوجی، وزیر نفت ایران، دیدار کرد و همچنین از تعدادی از تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز بازدید کرد و پیرامون چشم انداز همکاری در بخش‌های سوخت، انرژی و حمل و نقل گفتگو کرد.

نواک گفت: صنعت نفت و گاز ستون فقرات اقتصاد کشورهای ما است. تقویت همکاری‌های دوجانبه در این حوزه، بی‌شک پایداری اقتصادی روسیه و ایران را افزایش می‌دهد.

در این بیانیه همچنین بدون اشاره به جزئیات، گفته شد دو طرف درباره همکاری در زمینه انرژی الکتریکی و هسته ای و همچنین انرژی‌های تجدید پذیر گفتگو کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات منابع صنعتی و داده‌های صادراتی در آوریل، نشان داد روسیه صادرات سوخت به ایران از طریق ریلی را امسال آغاز کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها