۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
روسیه با فنلاند در افتاد

وزارت خارجه فنلاند گزارش داد روسیه حساب‌های بانکی نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشورِ عضو اتحادیه اروپا در خاک خود را مسدود کرده است.

فارس: یک روزنامه فنلاندی (Helsingin Sanomat) چهارشنبه (۱۷ مه) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد روسیه حساب‌های بانکی نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور عضو اتحادیه اروپا در خاک خود را مسدود کرده است.

به گزارش راشا تودی، دیپلمات‌های فنلاندی تایید کرده‌اند که حساب‌های متعلق به سفارت فنلاند در مسکو و سرکنسولگری آن در سن پترزبورگ مسدود شده و قابل استفاده نیست.

روزنامه فنلاندی به نقل از ایمیل منتشر شده توسط وزارت خارجه این کشور گزارش داد وضعیت جدی است و موضوع در حال بررسی است و افزود فنلاند با مقام‌های روسیه درباره این موضوع تماس گرفته است.

اواخر آوریل «ولادیمیر پوتین» ریس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد تا سازوکاری برای تصرف موقت دارایی‌های خارجی در روسیه ایجاد شود. این اقدام در صورتی که سایر کشورها اموال خصوصی یا دولتی روسیه را در حوزه قضایی خود مصادره کنند یا در صورت تهدید علیه امنیت ملی، انرژی یا اقتصادی روسیه انجام می‌شود.

از سال گذشته به عنوان بخشی از تحریم علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، دارایی‌ها دولتی و اموال متعلق به تجار و مقامات روس به ارزش میلیاردها یورو در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

هلسینکی ماه گذشته محدودیت‌هایی را بر اموال دولتی روسیه در پایتخت فنلاند اعمال کرد که بعد برداشته شد. حساب مرکز علم و فرهنگ روسیه در بانک ملی Nordea هم در مارس مسدود شد.

در ژانویه وزارت خارجه فنلاند دارایی‌های روسیه به ارزش ۱۸۷ میلیون یورو از جمله املاک، سهام، خودروها، قایق‌های تفریحی و هواپیما را مسدود کرد.

طبق گزارش‌ها، در واکنش به این اقدامات، هفته گذشته کنترل مرزی روسیه شروع به لغو روادید شهروندان فنلاندی کرد که می‌خواستند برای خرید سوخت ارزان‌تر برای خودروهای خود وارد روسیه شوند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها