۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
اوباما تحریم شد

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن سفر ۵۰۰ شهروند آمریکا از جمله باراک اوباما، رییس جمهوری سابق این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

فردای اقتصاد: وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن سفر ۵۰۰ شهروند آمریکا از جمله باراک اوباما، رییس جمهوری سابق این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین خبر داد که مسکو درخواست اخیر واشینگتن برای تماس و ملاقات کارمندان کنسولگری آمریکا با ایون گرشکوویچ، خبرنگار روزنامه وال استریت جورنال را که در ماه مارس به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد، رد کرده­است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه دلیل این تصمیم را رد درخواست روادید برای خبرنگاران رسانه‌های این کشور از سوی دولت آمریکا عنوان کرد که قصد داشتند همزمان با سفر سرگئی لاورف برای شرکت در جلسات سازمان ملل به نیویورک بروند.

این بیانیه افزود:«واشینگتن باید از مدت‌ها پیش می‌فهمید که حتی یک اقدام خصمانه علیه روسیه بدون مجازات نخواهد ماند.»

دولت آمریکا روز گذشته بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد را به دلیل حمایت از روسیه و یا کمک به این کشور برای دور زدن تحریم‌های غرب به فهرست سیاه افزود.

هدف این اقدام آمریکا شرکت­‌هایی است که به ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین کمک می­‌کنند و درعین حال، گسترش دامنه این نوع اقدامات تنبیهی به بلاروس است.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در ۱۵ ماه گذشته، دولت آمریکا چند هزار فرد حقوقی و حقیقی در روسیه را به فهرست سیاه افزوده و تحریم­‌های شدیدی علیه بخش­‌های مالی، تسلیحاتی، انرژی و تجاری آن کشور وضع کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار