۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
پیش‌ بینی مسیر بورس پس از گزارش شرکت‌ها

حمیدرضا ملکوتی‌خواه، کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورسان شنبه به مرور وضعیت بورس و پیش‌بینی مسیر آن پس از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان شنبه همراه با حمیدرضا ملکوتی‌خواه، کارشناس بازار سرمایه، به مرور بورس امروز و پیش بینی مسیر آن پس از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها پرداختیم. ملکوتی‌خواه در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات اخیر بورس تهران عنوان کرد که به نظر می‌رسد همچنان شوک وارد شده به معامله‌گران طی هفته‌های گذشته به طور کامل تخلیه نشده است و از آنجا که بازار سهام توانست از ابتدای اسفندماه روند صعودی مساعدی را طی کند، اکنون به نظر می‌رسد که به مقداری استراحت نیاز داشته باشد تا در ادامه بتواند با کسب یک محرک صعودی قدرتمند، به ادامه روند افزایشی خود بپردازد. ملکوتی‌خواه در رابطه با احتمال دستکاری در بازار عنوان کرد که هیچگونه معیار دقیقی برای سنجش این موضوع وجود ندارد و ممکن است در پشت پرده شاهد چنین رخدادهایی باشیم اما به طور کلی اگر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به شکل کنونی باقی بماند که نه شاهد رشد افسارگسیخته دلار باشیم و نه ریزش چندانی اتفاق بیفتد، بورس تهران می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

وی همچنین در رابطه با بحث خبر سهمیه‌بندی و قطع برق صنایع اعتقاد داشت که این ریسک سالهاست که در بورس تهران وجود دارد و نمی‌تواند باعث ایجاد شوک جدی در روند معاملات شود زیرا تحلیلگران همواره آن را در تحلیل خود لحاظ می‌کنند.

ملکوتی‌خواه در انتها عنوان کرد که برگزاری مجامع و تقسیم سود می‌تواند تا حدی بر بهبود معاملات تاثیرگذار باشد اما به طور کلی می‌توان اینگونه انتظار داشت که بازار سهام برای مدتی روند متعادلی را در پیش بگیرد و شاخص بورس نیز در محدوده ۲.۱ تا ۲.۳ میلیون واحدی نوسان کند و پس از آن با ایجاد محرک صعودی جدید، شاهد افزایش دوباره بازار در میان مدت باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار